ÖÐRETÝM TEKNÝKLERÝ

Başlatan Sosyal Bilgiler1, Kasım 12, 2008, 08:45:52 ÖS

« önceki - sonraki »

Sosyal Bilgiler1

ÖÐRETÝM TEKNÝKLERÝ

Bireyselleştirilmiş öğretim tekniği:
       Sınıftaki öğrenci sayısı artması öğrenci başına düşen birim zamanı azaltmaktadır. Ayrıca bir sınıfta bulunan öğrenciler arsında bireysel farklıklar vardır. Bu nedenle bir konu tüm öğrenciler tarafından aynı zamanda anlaşılamayabilir. Bu olumsuzlukların giderilebilmesi ise yalnızca öğretimin bireyselleştirilmesi ile mümkün olabilir. Bu teknikte öğretmen konuyu tüm sınıfa anlatmak zorunda kalmaz öğrenciler ise etkinliklerde oldukça aktif bir roldedir. Bu tekniği etkili kullanabilmek için şunlara dikkat edilmelidir:
Öğretim hedefleri belirlemelidir.
Ünite sonlarında izleme testleri yapılmalıdır
Kalabalık sınıflarda uygulanması güçtür
Bireysel grup çalışmalarında öğrencinin düzeyi göz önünde bulundurulmalıdır
Öğrencilerin öğrenme hızları sadece bireysel farklılıkların göz önünde bulundurulduğu çalışmalarda dikkate alınmalıdır.

Programlı öğretim

        Programlı öğretim bireysel kendi kendine öğrenme tekniğidir bu teknikte öğretmenin sürekli öğrenciye müdahale etmesine gerek yoktur. Bu tekniğin temsilcileri B.F. Skinner ve Norman  A. Crowder'dır. Skinner bu tekniği tüm dünya ülkelerini etkileyen öğrenci sayısının artması ve öğretmen yokluğu sorununa bir çözüm olarak sunmuştur. Daha sonra bu tekniğin gelişmesi ile birlikte eğitim sisteminin makineleşmesi ve eğitsel araştırma çağı başlamıştır.
Programlı öğretimin temel ilkeleri şunlardır:
Küçük adımlar ilkesi: konu basamaklandırılarak daha iyi anlaşılması ve daha çok pratik yapılması sağlanır.
Eylem 'aktivite' ilkesi: öğretmen öğrenciye konu üzerinde çeşitli etkinlikler vererek daha aktif olmasına yardımcı olur  konu daha ii anlaşılır.
Başarı ilkesi: öğretmen öğrenci yeterli sürede başarabileceği görevler vererek konudan kopmamasını saplar.
Anında düzeltme ilkesi: öğrenci attığı her adımda attığı adımın doğru olduğundan emin olmalıdır başarı için bu adım zorunludur.
Öğrenmenin ilerlemesi ilkesi: öğrenci öğrendiği bilgileri kullanarak gittikçe daha zor daha karmaşık konulara çalışarak daha kapsamlı bilgilere sahip olur
Bireysel hız ilkesi: öğrenen kişinin çalıştığı konuya ilgisine göre daha hızlı ya da daha yavaş çalışması gerekmektedir
        Bu ilkelerin tam anlamıyla uygulanması öğretimin bireyselleşmesine ve iyi okul kötü okul kavramının ortadan kalkmasını sağlamaktadır.
        Bu tekniğin etkili kullanılabilmesi için şunlara dikkat edilmelidir:
Öğrencilerin öğrenme hızları dikkate alınacağı zaman kullanılır.
Materyal organizasyonu yapılmalıdır.
Bireyselleştirilmiş öğretim planı yapılmalıdır.
Bu tekniği tam anlamıyla uygulayacak öğretmenlerin(ekiplerin) hazırlanması gerekmektedir.
.