ÝÇERÝK TÜRLERÝNÝN ÖÐRETÝMÝNDE KULLANILANİÇERÝK ÖÐELERÝ

Başlatan Sosyal Bilgiler1, Ocak 16, 2009, 12:14:07 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Sosyal Bilgiler1

ÝÇERÝK TÜRLERÝNÝN ÖÐRETÝMÝNDE KULLANILANİÇERÝK ÖÐELERÝ

Merrill öğretmenin içeriği düzenlerken, yerine getirmek zorunda olduğu koşulların bulunduğunu belirtir. Örneğin, öğretmenin bir kavramı öğretirken kavramın tanımını, şemasını, ayırt edici ve ayırt edici olmayan özelliklerini, örneklerini ve örnek olmayanlarını uygun sırada ve sayıda sunmasını ve uygun alıştırmalar yapması gerekir. Bir kavramın öğretilmesinde bu bilgilerin sunulması zorunludur. Çünkü kavram bu bilgilerden oluşur.
Ýçerik türlerinden birini öğretirken sunulması gereken bilgilerin neler olduğu ve bunların nasıl sıralanması gerektiği ile ilgili olarak çeşitli modeller önerilmektedir. Bu model ve stratejiler asgari boyutları belirtmeleri ve etkili bir sıralama önermeleri açısından önemlidir.İçerik genel ve özel düzeylerde ele alınabilir. Bir kavram, bir işlem yada bir ilke; bir genelleme ile ifade edilebileceği gibi, tanıtıcı özel durumlarla da gösterilebilir.İçerik türü ne olursa olsun hepsinde genelleme ve örnekler en temel bilgilerdir. Merrill'e göre öğretim sırasında dört öğretim etkinliği temeldir:
1.Öğretmenin bir genelleme ile ilgili bilgiler sunması.
2.Öğretmenin bir örnekle ilgili bilgiler sunması.
3.Öğrenciye bir genelleme ile ilgili alıştırma yaptırılması.
4.Öğrenciye bir örnek ile ilgili alıştırma yaptırılması.



.