EÐÝTÝMDEİÇERÝK DÜZENLEME STRATEJÝLERÝ

Başlatan Sosyal Bilgiler1, Ocak 16, 2009, 12:11:46 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Sosyal Bilgiler1

ÝÇERÝK DÜZENLEME STRATEJÝLERÝ

1.   Makro (Yapılandırma veya Birimler arası) Stratejiler: Makro stratejiler, birden fazla içerik türünün öğretilmesiyle (öğretilecek içerikte kavramlar, işlemler, ilkeler birlikte bulunur), başka deyişle öğretilecek birimleri sıralama, sentezleme ve özetleme ile ilgili olan stratejilerdir.

2.   Mikro (Sunu veya Birimler içi) Stratejiler: Mikro stratejiler daha çok, bilginin belleğe kaydedilmesiyle ilgilidir. Öğrenciye bilginin verimli bir şekilde kazandırılması; daha az zamanda, daha az hatayla, daha az maliyette kazandırılmasıdır.

Mikro stratejilerin kullanılmasının bir sonucu olarak, öğrenci bilgiyi doğru, tam, daha az yanlışla, daha kalıcı ve daha çok transfer yapabilecek düzeyde öğrene bilmektedir.
Bir ders kapsamında anlatılması gereken bilgilerin tamamı aynı önem düzeyine sahip değildir. Önemli olan konuların da bazılarının öretilmesi kolayken bazılarının öretilmesi zordur. Mikro düzeyde içerik düzenleme stratejilerini kolay konuların öğretiminde kolay değildir.İçerik düzenlemede mikro yaklaşım; öğretilecek konu temel ve zor bir konuysa, konunun tamda yanlışsız öğretilmesi gerekiyorsa kullanılmalıdır. Çünkü içeriğin mikro düzeyde düzenlenmesi ve sunulması zaman alır. Öğretimde mikro stratejilerin kullanılacağı olgu, kavram, işlem ve ilkeler dikkatle seçilmelidir.
Ýçeriğin bütün olarak düzenlenmesinde ise mikro stratejilerden farklı düzenlemeler içeren makro stratejilerden yararlanılması, olgu, kavram, işlem ve ilkelerin birbirleriyle ilişkisini göstermek açısından zorunludur. Makro stratejilerle yapılan öğretimin başarısı bilginin bellekte hazır bulunmasını sağlayan mikro stratejilere bağlıdır.
Ýçeriği düzenlerken mikro ve makro yaklaşımlar, bilginin bütünlüğünü bozmayacak şekilde kullanılmalı, bu iki stratejinin uygun zamanlarda ve uygun süreler ayrılarak kullanılmasına dikkat edilmelidir.
.