Sosyal Bilgiler dersinde aktif öğrenme

Başlatan Sosyal Bilgiler1, Ağustos 05, 2008, 05:57:03 ÖS

« önceki - sonraki »

Sosyal Bilgiler1

AKTÝF ÖÐRENME

•••Öğrenme, Öğrencilerin Fikri Katılımını ve  Uygulamasını Gerektirir.

•••Kendi Başına Açıklama ve Gösterim Uzun Süreli Öğrenmeyi Sağlamaz.
Aktif Öğrenme Bunu Sağlayacaktır.










ÖÐRENMEYÝ AKTÝF YAPAN NEDÝR?

•••Öğrenme Etkin Olduğunda,
Ýşin Çoğunu Öğrenciler Yapar.
•••Beyinlerini Kullanırlar,
•••Fikirleri Düşünürler,
•••Problemleri Çözerler Ve
Ne Öğrendilerse Uygularlar.
•••Aktif Öğrenme Hızlıdır,
•••Eğlencelidir, Destekleyicidir.
•••Öğrenci Sıklıkla Sırasından Uzakta,
Hareketli Ve Yüksek Sesle Düşünür.






ÖÐRENME NEDEN AKTÝF OLMALIDIR?

•••Bir Şeyiİyi Öğrenmekİçin, Onu Duymak, Görmek, Onunlaİlgili Sorular Sormak, Başkalarıİle Görüş Alış Verişinde Bulunmak Gerekir.
•••Biliyoruz Ki;
Öğrenciler Enİyi, Yaparak Öğrenirler.
•••O Halde Sınıfınızı Canlandırarak,
•••Öğrencilerinizi Neşelendirerek, Ferahlatarak
Öğrenmeyi Aktif Duruma Getirmeniz Gerekmektedir.
•••Bu Amaçlaİlk Olarak,
Öğrenmenin Nasıl Gerçekleştiğinin Anlaşılması Gerekir.



NASIL ÖÐRENÝYORUZ?

Yaklaşık 2400 Yıl Önce
Konfiçyus'dan;
Ne duyduysam, unuttum.
Ne görürsem, Hatırlarım.Ne yaparsam, Anlarım.

BU SÖYLEMÝ AKTÝF ÖÐRENMEYE UYARLAYACAK OLURSAK

•••Ne Duyduysam Unuttum.
•••Ne Duyar Ve Görürsem, Biraz Hatırlarım.
•••Ne Duyar, Görür Ve Onunlaİlgili Soru Sorar Veya Birisiİle Tartışırsam,
Anlamaya Başlarım.
•••Ne Duyar, Görür, Tartışır Ve Yaparsam,
Bilgi Ve Beceri Kazanırım.
•••Başkasına Ne Öğretirsem,İyice Öğrenirim.


ANLATTIÐINIZ DERSÝN UNUTULMASININ EN ÖNEMLÝ NEDENÝ;

•••Öğretmenin Konuşma Hızıİle Öğrencilerin Dinleme Hızı Arasındaki Farklılıktır. Çoğu Öğretmen Dk'Da Yaklaşık 100-200 Kelime Kullanarak Konuşmaktadır.                                                              •••Öğrenciler, Bütün Dikkatleriİle Dk.'Da 50 Veya 100 Kelime Dinleyebilmektedir. Öğrenciler Dinlerken Daha Çok Düşünmektedirler.

YAPILAN ARAŞTIRMALAR GÖSTERMEKTEDÝR KÝ,

•••Öğrencilerİlk On Dk'da Dikkatlerini %70 Oranında Toplayabildikleri Halde Bu Oran Son On Dk'da  %20'ye Düşmektedir.






SONUÇ OLARAK

•••Anlatılan Konu
Ne Kadarİlgi Çekici Olursa Olsun,
•••Öğrenciler
Ne Kadar Dikkatli Dinlerlerse Dinlesinler,
•••Öğretmen Bilgiyi
Ne Kadar Sıralı  Ve Yavaş Anlatırsa  Anlatsın,
•••Dinleyerek Öğrenme Sınırlı Kalmaktadır.










ANLATIM YÖNTEMÝNÝN
SÜREKLÝ OLARAK KULLANILMASININ ORTAYA ÇIKARDIÐI SORUNLAR.

•••Öğrencilerin Dikkati Her Geçen Dakika Azalmaktadır.
•••Sadece Dinleyerek Öğrenen Öğrencilere Hitap Etmektedir.
•••Ezbere Öğrenmeyi Desteklemektedir.
•••Bütün Öğrencilerin Aynı Bilgiyeİhtiyaç Duyduğu Ve Hepsinin Aynı Hızda Öğrendiği Varsayımına Dayanmaktadır.
•••Öğrencilerin Hoşuna Gitmemektedir.










•••Anlatıma Görsel Unsurların Eklenmesi, Akılda Kalıcılığı %14'ten  %38'e Yükseltmektedir.
•••Resim Kullanılarak Yapılan Anlatım,
Kelimeler Kullanılarak Yapılan Anlatımdan
Üç Kat Daha Fazla Etkilidir.                                             •••Hem Görsel, Hemİşitsel Unsurlar Birlikte Kullanılırsa Daha Çok Öğrencinin Öğrenmesine Yardımcı Olunacaktır.






BEYÝN NASIL ÇALIŞIR?

•••Beynimiz Aşağıdaki Soruları Sorarak Gelen Bilgiyi Sorgular.

•••Bu Bilgiyi Daha Önce Duydun Mu?
Veya Gördün Mü?

•••Bu Bilgi Nereye Uyar?
Bununla Ne yapabilirim?

•••Bu Bilginin Dün, Geçen Ay Veya Yıl Duyduğum Düşünceİle Aynı Olduğunu Farz Edebilir Miyim?

•••Beyin Sadece Bilgiyi Almaz Onuİşler.

•••Bir Bakıma Bilgisayar Gibi Çalışır.

•••Bilgisayarın Girilen Verileri Daha Sonra Kullanabilmesiİçin Onları Saklaması Yani Kaydetmesi Gerekir.

•••Beynimizin  Hafızaya Kaydetmesiİçin Yeni Bilgiyi Test Etmesi, Özetlemesi Veya Başkalarına Açıklaması Gerekir.

•••Öğrenme Pasif Olduğunda Beynimiz Yeni Bilgiyi Kaydedemez.



DAHAİYÝ ÖÐRENMENÝN YOLLARI

•••Bilgiyi Kendi Kelimeleriyle Yenidenİfadelendirmek.
•••Örneklendirmek
•••Çeşitli Biçimlerinin Ve Durumlarının Neler Olduğunu Ayırt Etmek.
•••Bilgiİle Diğer Faktörler Ve Fikirler Arasında Bağlantı Kurmak.
•••Bilgiyi Çeşitli Biçimlerde Kullanmak.
•••Bazı Sonuçlarını Önceden Görmek.
•••Bilginin Karşıtını Veya Tersiniİfadelendirmek.






ÖÐRENMEK BÝLGÝYÝ BÝR BÜTÜN OLARAK YUTMAK DEÐÝL, ÇÝÐNEMEKTÝR.

Öğretmen Öğrencilerinin Yerine Onların Beyinlerinde Bilgiyiİşleyemez Ama Onların Buİşi Yapmalarını Kolaylaştıracak Etkinlikleri Düzenleyebilir.

ÖRNEÐÝN;
•••Öğrencilere Yeni Bilgiyi Birbirleriİle Tartışma Fırsatı Vererek,
•••Yeni Bilgiİleİlgili Hem Kendisine Hem De Diğer Öğrencilere Soru Sorma Yolunu Açarak, •••Uygulatarak Ve Bir Başkasına Öğretme Fırsatı Yaratarak Öğrenmeye Rehberlik Yapabilir.



ÖÐRENME ÜZERÝNE BÝR DENEY

•Ãkinci Sınıf Öğrencileri Arasında Öğrenme Üzerine Yapılmış Bir Deneydeİzlenen Adımlar Ve Sonuçlar;
Uygulama Adımları:
1- Öğretmen Tahtaya Aşağıdakiİşlemleri Yazar;
43              21              19              36              198
8                5                3                7                 42                                       _______       ______        ______      ______     ______

2- Öğrenciler Tahtadakiİşlemleri Defterine Yazarken;
•Öğretmen Sözlü Olarak "Çıkartmaİşlemine Başlamadan Önce Tahtadakiİşlemleri Büyükten Küçüğe Yeniden Sıralayınız" Talimatını Verir.

3- Öğrencilerİşlemini Tamamlayıp Cevapların Kontrolüne Geçildiğinde
•••Öğretmen Sözlü Olarak Vermiş Olduğuİşlemlerin Büyükten Küçüğe Yeniden Sıralanması Talimatının Öğrencilerin Çoğu Tarafından Anlaşılmamış Olduğunu Görür.


SONUÇ

•••Bu Olayda Öğrenciler;
Aynı Anda Görsel Veİşitsel Olmak Üzereİki Farklı Türde Duyumsal Girdi Almışlardır.
Bu Girdiyi Kısa Süreli Hafızaya Kaydetme Potansiyelleri Olmasına Rağmen,
O Sırada Tahtada Gördükleriİşlemleri Deftere Yazmakta Olduklarıİçin,
Sözlü Olarak Verilen Talimat
Kısa Süreli Hafızadaİşleme Sokulmamıştır.

•••Sonuç Olarak
Öğretmenin Talimatı Anlaşılmamış Ve Yerine Getirilmemiştir.








DÝKKAT!!!

Çoğuİnsan Özellikle De Çocuklar,
Ýki Farklı Kaynaktan Gelen Duyumsal Girdileri Aynı Andaİşleyemezler.

ÇÖZÜM!!!
Öğretmen, Öğrencileri Tahtadakiİşlemi Defterlerine Geçirinceye Kadar Bekleyecek Ondan Sonraİkinci Talimatı Verecektir.








DÜŞÜNMEYÝ ÖÐRETMEK

•••Düşünmeyi Bilmek,
Ýyi Bir Eğitimin Öğrencilere Kazandırdığı
Bir Beceri Olmalıdır.
•••Düşünme Becerimiz,
Yeni Bilgiyi Ne Kadarİyi Alabilmemiz
Veİşleyebilmemiz Üzerinde Etkilidir.
•••Bununİçin
Sorgulama Ve Düşünmeyi Sağlamakİçin
Zamanın Bir Bölümünü Kullanmak Gerekir.
•••Özellikle Zor Öğrenen Öğrencilerin
Bu Zamana Daha Fazlaİhtiyacı Vardır.







DÜŞÜNMEYÝ NASIL ÖÐRETÝRÝZ?

Düşünme Üzerinde Kendi Düşüncenizi Gözden Geçirin.                                                              •••"Zeki Çocuklar Otomatik Olarak
Dahaİyi Düşünür"
Fikrini Benimsemeyin                     
•••Çünkü; Zeki Çocuklar
Çabuk Cevap Verebildikleriİçin
Düşünme Alışkanlığı Geliştiremezler.                                                  •••Ayrıca, Nasıl Okunacağını Bilmek,
Matematik Kuramlarını  Ezberlemek Gibi Akademik Beceriler
Düşünme Becerisiİle Aynı Şey Değildir.





DÜŞÜNMEYÝ ÖÐRENMEYE ERKEN BAŞLAYIN:

Düşünmeyi Öğrenmeye Ve Hayal Gücünü Genişletmeye
Mümkün Olduğunca Erken Yaşlarda;
Hatta Okul Öncesi Dönemde  Başlanmalıdır.

Öğrencilere Düşünecekleri Bir Şeyler Verin. •••Öğrencileri Sanatİle Tanıştırın,
•••Onları Müzelere Ve Konserlere Götürün. •••Onları Gördükleri Ve Duydukları Şeyler Hakkında Düşünmeye Teşvik Edin.
•••Onlara Çok Sayıda
"Eğer.......Olsa Ne Olurdu?
Gibi Sorular Sorarak Düşündürün.





ŞAKA YAPIN.
  Şakalar, Kelime Oyunları Ve Nükteler, Kelimelerin Ve Durumların Farklı Perspektiflerden Değerlendirilmesi Olduğuİçin Düşünmeyi Sağlar.

Öğrencilere Bütün Yönlerden Bakmayı Öğretin.
•••Apaçık Görülen Cevap Her Zaman Enİyi Cevap Değildir.

Örneğin,
Çocukların, Her Zaman
"Harçlığınızı Arttırmamızıİster Misin?                                     Sorusuna Verdikleri "Evet" Cevabı,                 Bu Durumun Kendi Sorumluluklarını Arttırdığını Anladıkları Ana Kadar Enİyi Cevaptır.

Öğrencileri Eğilimleri Ve Kalıpları Bulmaları Ve Bağlantılar Kurmalarıİçin Teşvik Edin.

"Bu Bilgiİle Geçen Hafta Öğrendiğim Bilgi Arasında Nasıl Bir Bağlantı Kurabilirim?"
Sorusunun Cevabıİle
Bağlantılar Kurma Becerisi
Öğrenmenin Anahtarıdır.


ALIŞILMADIK SORULAR SORUN.
•"Bütün Arabaları Sarıya Boyarsak Ne Olur? "
•Ãnsanlara Uçma Becerisi Nasıl Kazandırabiliriz?"
•"Dünyanın Bir Tarafı Daima Gece, Diğer Tarafı Daima Gündüz Olsa Neler Olur?"

Gibi Tek Cevabı Olmayan Veİlginç Fikirler Üretmeye Yönelten Sorular Düşünmeyi Geliştirir.




ÖÐRENCÝLERE NE ANLAMA GELDÝÐÝNÝ SÖYLEMEYÝ ÖÐRETÝN.

•••"Dikkatlice Seçilmiş Kusursuz Kelimeler Fikirleri Kesinleştirir."
•••"Ahbaplık Ve Arkadaşlık Kavramları Arasındaki Fark Nedir?""Bir Kişiyi Esrarengiz Olarak Tanımlarsanız Ne Demekİstemişsinizdir?"

Gibi Sorular Kavramların Ve Kelimelerin Taşıdıkları Anlamların Ortaya Konması Kişilerin Ne Düşündüğünün Açıkça Ortaya Konması Açısından Çok Yararlıdır.







YAZIN

•••Yazmak Çok Okumuş, Bilgili Kişilerin Yaptığı Bir Etkinliktir.
•••Yazmak Sistematik Düşünmeyi Kazandırır.                                                         •••Düşüncelerimiz, Kağıt Üzerine Geçinceye Kadar Net Değildir.   
•••Öğretmenler,  Öğrencilerini   Okudukları   Kitap Üzerindeki   Görüşlerini   Yazmaları  İçin,
O Gün Öğrendiklerini,
Geçmiş  Bilgileriİle Nasıl Yorumladıklarını Ve   Güncel Olaylar Üzerindeki Düşüncelerini Yazmalarıİçin  Teşvik Etmelidir.





DÜŞÜNCEYÝ GELÝŞTÝRMEKİÇÝN;
•••Öğrencileri Diğer Bakış Açılarını Dikkate Almalarıİçin Teşvik Edin.
•••Farklı Bakış Açılarını Dinlerken Görüş Açımız Genişler.
•••Aynı Olay Üzerine Yazılmış Farklı Kitapların Olayı Ne Kadar Farklı Yorumlarİle Ele Aldığını Örneklerle Gösterin.

ÖÐRENCÝLERÝN KENDÝLERÝNÝ  BAŞKALARININ YERÝNE KOYMASINIİSTEYÝN.
•••Başkalarının Nasıl Düşündüğünü Ve Hissettiğini Anlamaya Çalışma Alışkanlığını Geliştirin.
•••Bununİçin Bir Konuyu Başkalarının Perspektifine Göre Yazın
Veya
•••Bir Öyküdeki Karakterin Bakış Açılarını Ve Olayları Açıklayın.





DOÐRU SORULAR SORARAK
DÜŞÜNCEYÝ GELÝŞTÝREBÝLÝRSÝNÝZ

••• Sokrat;  2200 Yıl Önce, Öğrencilerini Düşündürmek Ve Onların Fikirlerini Analiz Etmeleriİçin, , Doğru Soru Sorma Stratejilerinin Önemini Ortaya Koymuştur.

•••Doğru Soru Düşünmeyi Başlatır, Öğrencilerin Yaratıcılıklarını Ve Kendi Görüşlerini Geliştirmelerindeİhtiyaçlarına Uygun Pratik Yapma Fırsatı Verir.





DÜŞÜNMEYÝ SAÐLAYACAK
DOÐRU SORU SORMA STRATEJÝLERÝ

•••Ãlköğretim Ve Ortaöğretimde Öğretmenler
Bir Derste Onlarca Soru Sormasına Rağmen Bu Soruların %90'nın Cevabı Ezberlenen Bilgilerdir.

STRATEJÝ 1 :
Evet Ama Neden?
Öğrencilere Bir Cevabın Neden Doğru Olduğunu Sorun.
•Örnek: 6x (9 - 4) = 30 Cevabı Neden Doğrudur?
•Kristof Kolomb Amerikayı Keşfettiğiİçin Neden Meşhur Olmuştur?

Herİki Soruda Temel Bilgilerin Bilinmesinin Yanı Sıra  Sorular Bu Bilgilerin Kullanılmasını Gerektirir.

STRATEJÝ 2 :
Faydası Nedir?

•••Bilginin Kullanılmasına Odaklanmış Sorular Sorun.
Örnek: Bitkilerin Büyümesi Üzerinde Işığın Etkisini Bilmemizin Faydası Nedir?

Öğrenciler Bitkileri Nereye Dikeceğimize Veya Hangi Bitkilerin Işığın Gelişine Göre Daha Uygun Olduğuna Karar  Verebilmemizİçin Gibi Cevaplar Verebilirler.

•••"Neden" Sorularının Bir Başka Yararı Da, Öğrencilerin Kısa Süre Sonra Sadece Cevap Vermenin Dışında Kendi Kendilerine Soru Sormalarını Da Sağlar.


STRATEJÝ 3 :
Şimdi Fark Nedir?

•••Bir Yeniliğin Veya Değişimin Uygulanmasıylaİlgili Sorular Sorun.

•UYARLAMAK.
•Bir Fikri Farklı Bir Biçime Çevirerek Sorun.
Örnek:  Bazı Hayvanlar Gibiİnsanlar Da Kış Uykusuna Yatsalardı Neler Olurdu?

•DEÐÝŞTÝRMEK
•Bir Olay, Öyküyü Vb. Biraz Değiştirerek Sorun.
Örnek: Eğer Hansel Ve Gratel Ormanda Yanlarına Bir Harita Almış Olsalardı Neler Olurdu?




•YERÝNE GEÇÝRMEK
•Bir Şeyi Bir Başka Şeyin Yerine Geçirerek Sorun.
Örnek: Ekmeğin Arasına Elma Koyarak Tost Yaparsak Tadı Nasıl Olur?

•BÜYÜTMEK
•Bir  Konuyu  Eklemeler Yaparak, Çoğaltarak Genişleterek Sorun.
Örnek: Newton'un Dördüncü Yasası Ne Olacaktı?

•KÜÇÜLTMEK
•Bir Konuyu Küçülterek,
Parçalara Bölerek Veya Bazı Bölümleriniİptal Ederek Sorun.
Örnek:Yerçekimi Ortadan Kalksa Dünyada Yaşam Nasıl Olur?




•YENÝDEN DÜZENLEMEK
•Sıralamaları Değiştirerek Sorun.
Örnek: A Harfi En Son, Z Harfiİlk Harf Olsaydı Alfabedeki Sıralama Nasıl Olurdu?

•TERS ÇEVÝRMEK
•Olayları Tam Tersinden Sorun.
Örnek: Sabah Yatıp Akşam Kalkarsak Neler Olur?

•BÝRLEŞTÝREREK
•Ãki Veya Daha Fazla Şeyi Birleştirerek Sorun.
Örnek: Her Kıta Bir Devlet Olsa Neler Olur?




STRATEJÝ 5 :
Doğru, Yanlış Veya Hiçbiri?
•Ezberlenmiş Bilgiİle Cevaplandırılan Sorular Arkasından Neden Bu Şekilde Olduğunu Sorun
Örnek: Türkiye'de Kaçİlin Olduğunu Sorduktan Sonra,İllerin Neden 1,2,3, Gibi Sayılarİle Adlandırılmayıp, Her Birine Ayrıİsim Verildiğini Sorun.

STRATEJÝ 6 :
Nedir? Yerine Neden?
•Öğrencileri Dikkatli Bir Analize Yönelten, Birden Fazla Doğru Cevabı Olan
Sorular Sorun.
Bu Strateji Öğrencilere Temel Becerilerin Kazandırılmasında Etkilidir.
Örnek: Sıfatın Tanımını Yaptırmak Yerine Bir Cümleİçerisinde Uygun Yerdeki Boşluğun Bir Kelimeİle Doldurulmasınıİsteyin Ve
Neden Bu Kelimeyi Kullandığını Sorun.


STRATEJÝ 7 :

•Benzer Veya Farklı    Kavramları, Olguları, Olayları Değerlendirerek; Karşılaştırmayı Gerektiren Sorular Sorun.
Örnek: Atatürkİle Fatih Sultan Mehmet'in Yaptıklarının Benzerliklerini Ve Farklılıklarını Sorun.

STRATEJÝ 8:

•Sıra Dışı Bağlantılar, Sıra Dışı Ve Yaratıcı Fikirler Gerektiren Sorular Sorun.
Örnek: Kavramları Öğretirken Bunların Alışılagelmiş Eylemler Ve Alışkanlıklarİle Bağlantısının Dışında Kullanımınıİsteyin.








ÖÐRENCÝLERÝN SORU SORMALARININ YARARLARI?

•••Öğrenciler; Sordukları Sorularla Bilgi Almak, Diğer Öğrencilere Farklı Bir Bakış Kazandırmak  Veya Onlara Fikir Vermekİçin Sorular Sorarlar.
•••Öğrencilerin Sorduğu Sorular, Öğretmenin Yanlış Anlaşılan Ve Karıştırılan Yerleri Belirlemesine Yardımcı Olur.





SORU SORMAK RÝSKLÝ BÝRİŞTÝR

•••Sınıf Arkadaşları Arasında Aptal Yerine Düşme,
•••Öğretmeni Zor Durumda Bırakmakİçin Soru Sormak Gibi Yanlış Anlaşılma Riski Vardır.
•Bu Nedenle, Herkesin Birbirine Güven Duyduğu Ortamda Öğrenciler Rahatlıkla Soru Sorabilirler.
•••Rahat Soru Sorabildiği Bir Ortam,
Onları Nasıl Düşündükleri, Düşünmeyi Bilip Bilmedikleri Konusunda,
Öğretmenlereİpuçları Vereceğiİçin;
•Teşvik Edilmeli
•Ödüllendirilmeli
•Alışkanlık Durumuna Getirilmelidir.

"DÜŞÜNMEYEN BEYÝN SORGULAMAZ."

YARATICILIK TEŞVÝK EDÝLEREK
AKTÝF ÖÐRENME SAÐLANIR
•••Yaratıcılık,"Ýnsanların Bilişi, Duyguları, Eylemleri Ve Sezgilerini De Kapsayan Tüm Fonksiyonlarının Sentezidir. "
•••Yaratıcı Kişiler
Farklı Bakış Açısına Sahiptir.
•••Problemlere Ne Olması Gerektiğinden Çok Nasıl Olması Gerektiği Konusunda Odaklanırlar

•Öğrencilerde Yaratıcılığın Desteklenmesiİçin;
ROL YAPMA
•Öğrencilerin Kendilerini Bir Başkasının Yerine Koymasıİstenir. Olaylara Onun Açısından Bakarak, Konuyuİncelemesi Söylenir.
•Böylece Düşüncelerini Yazılı Veya Sözlü Olarak Açıklama Fırsatı Sağlanır.

"EÐER........OLSAYDI?

•Soru Şekliyle Öğrencilerin Verilen Bir Konu Üzerinde Düşünmeye Başlamaları Sağlanır. 
Örneğin: Eğer Toplum Kurallarını Çocuklar Koysaydı Bu Kurallar Nasıl Olurdu?
•Eğer Dünyada Yerçekimi Olmasaydı
Neler Olurdu?
•Eğer Balinalarlaİletişim Kurabilseydik
Neler Olurdu?
Gibi Sorularİle Yaratıcı Düşünce Teşvik Edilir.

PARÇALARI DÜŞÜNME ÜZERÝNDE PRATÝK YAPMA
•Okulİle Ağaç Arasındaki Benzerlikler Nelerdir?
•Birİnsanİle Kitap Arasında Nasıl Bir Benzerlik Bulunur?
Gibi Sorularİle Öğrenciler Bütünün Parçalarını Karşılaştırmalı Olarak Düşünmeye Sevk Edilebilirler.





AÇIK UÇLU PROBLEMLERÝ ÇÖZME.

•Kürdanlar Ve Silgi Parçaları Kullanarak Nasıl Bir Bina Maketi Yaparsınız?
•Hangi Atık Maddeleri Kullanarak Ne Gibi
Sanatsal Eserler Yapabilirsiniz?

Gibi Sorular Sorarak Öğrencilerin Dikkati Farklı Şeyler Üzerinde Düşünmeye Sevk Edilebilir.




HAYAL GÜCÜNÜ GENÝŞLETEREK AKTÝF DÜŞÜNCE GELÝŞTÝRÝLEBÝLÝR

•••Hayal Gücü, Doğal Akıcılığı Olan Bir Düşünme Biçimidir Ve Çok Hassastır.
•••Küçümsendiğinde Veya Eleştirilerek,İlgisizlikle Dinlendiğinde Hemen Durur.
•••Hayal Gücü, Yaratıcılığın Aracı Olduğuİçin; Hassasiyetle Dinlenmeli Ve Önemsenmelidir.

Örneğin : Buzul Çağında Donmuş Topraklar Üzerindeİnsanlar Yaşasaydı Nasıl Tarım Yaparlardı?
•••Bu Çağda Yaşayan Bir Ailenin Yaşayışı Nasıl Olurdu?
•••Aile Fertlerinin Sorumlulukları Nasıl Olurdu?
•••Hatta Bu Çağdaki Okul Nasıl Olurdu?

Gibi Sorularİle Öğrencilerin Hayal Güçleri Harekete Geçirilebilir. Dolayısıyla Düşünmeye yönlendirilebilirler.





ÖDEVLER NE OLMAMALI?

••• Öğrenciler Sadece Güçlük Çeksin Diye
Birİş,
••• Öğrencilere Sınıfta Tamamlayamadıkları Çalışmaları Tamamlama Fırsatı,
••• Öğrencileri Sınıfta Oyalama,
••• Öğrencilere Ceza,
••• Öğrencilerin Kendi Kendilerine Öğrenme Yöntemi,
••• Veli Deİyi Öğretmenİmajı Yaratmakİçin,
••• Not Vermekİçin ,
Olmamalıdır.





ÖDEVLER NE OLMALI?

•••Ödevin Amacı Ve Yapılmasının
Neden Önemli Olduğu Açıklanmalı,
•••Öğrencinin Zamanına Ve Emeğine Değmeli,
•••Veliler Öğrenciye Uygun Çalışma Ortamı Hazırlamakİçin Teşvik Etmeli,
•••Öğrencinin Emeğinin Dikkate Alındığını Göstermekİçin Toplanmalı, Kontrol Edilmeli Ve Üzerinde Tartışılmalı,
•••Öğrencilerin Kişiliklerini Ortaya Koymalarına Fırsat Vermeli,
•••Öğrencilerin Yaratıcılıklarına Fırsat Sağlayarak Öğrenme Deneyimlerini Zenginleştirmeli,
•••Öğrencileri Araştırmaya Yöneltmeli.
.