Son İletiler

#71
İdareciler ve Çeşitli Belgeler / MİLLŞ EÐİTİM BAKANLIÐI TİP 1...
Son İleti Gönderen velikz - Eylül 16, 2022, 09:33:55 ÖÖ
MİLLŞ EАİTİM BAKANLIАI TİP 1 DİYABETLİ ÖАRENCİLERİN OKUL/KURUMLARDA BAKIMI VE DESTEKLENMESİ HAKKINDA YÖNERGE

https://www.sosyalbilgiler.org/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=2490
#72
Eski Konular / Katlı Öğretim Modeli Nedir
Son İleti Gönderen velikz - Temmuz 21, 2022, 10:56:30 ÖS
Katlı Öğretim: Katlı öğretim; öğrencilerin hazırbulunuşluk, öğrenme hızları, ilgileri, bilişsel yetenekleri ve öğrenme stillerindeki bireysel farklılaşmanın öğretim ortamında meydana getireceği olumsuzluğu gidermek amacıyla kullanılmaktadır.
Katlı Öğretim Modeli, öğrencilere farklı seviyelerde ve farklı şekillerde öğrenme imkanları sunan bir öğretim yöntemidir. Bu model, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır.

Katlı öğretim modeli, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır. Bu model, öğrencilere farklı seviyelerde ve farklı şekillerde öğrenme imkanları sunar. Örneğin, bir öğrenci ilk olarak temel konuları öğrenir ve daha sonra daha ileri seviyede konulara geçer. Bu sayede, öğrenci ilk olarak temel konuları öğrendiğinde, daha ileri seviyede konuları daha kolay öğrenebilir.

Katlı öğretim modeli, öğrencilere daha fazla özelleştirilmiş öğrenme imkanları sunar. Bu model, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır. Örneğin, bir öğrenci ilk olarak temel konuları öğrenir ve daha sonra daha ileri seviyede konulara geçer. Bu sayede, öğrenci ilk olarak temel konuları öğrendiğinde, daha ileri seviyede konuları daha kolay öğrenebilir.

Katlı öğretim modeli, öğrencilere daha fazla özelleştirilmiş öğrenme imkanları sunar. Bu model, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır. Örneğin, bir öğrenci ilk olarak temel konuları öğrenir ve daha sonra daha ileri seviyede konulara geçer. Bu sayede, öğrenci ilk olarak temel konuları öğrendiğinde, daha ileri seviyede konuları daha kolay öğrenebilir.

❖ Katlı öğretimde bu bireysel farklılıklara göre tasarımın içerik, öğretim süreci, öğretim ürünü ve ortam boyutları kademelendirilmektedir.
❖ Bu şekilde bir tasarımla, örneğin ön öğrenmesi düşük, orta ve yüksek olan öğrencilerin aynı konuları, kendilerine uygun zorluk seviyesinde öğrenmeleri sağlanmaktadır.
❖ Ön öğrenmeye göre farklılaştırmalarda öğretmen, öğrencilerin seviyelerini belirlemekte ve buna göre öğretim sürecini düzenlemektedir.
❖ Katlı öğretimde, farklı zorluk seviyelerinde ilgili görevlerden oluşan çeşitli etkinlikler bulunur.
❖ Tüm bu etkinlikler, öğrencilerin edinmesi gereken temel bilgi ve becerilerle ilintilidir.
❖ Katlı öğretim, farklı öğrenme ihtiyaçlarına sahip olan öğrencilerin aynı konu üzerinde fakat farklı karmaşıklık ve soyutluk düzeyinde çalışmalarını sağlar.
❖ Bu sayede odak aynı olmasına rağmen odak noktasına farklı zorluk seviyelerindeki yollardan ulaşılır.
❖ Böylece her öğrencinin gerekli noktaları öğrenmesi ve yeterli zorluk seviyesinde çalışması sağlanır.
❖ Katlı öğretim yönteminde ödevler, köşeler, etkinlikler, deneyler, materyaller, değerlendirme; öğrencilerin ilgilerine, hazırbulunuşluklarına ve öğrenme profillerine göre farklılaştırılır (Sousa & Tomlinson, 2011)
❖ Öğrencilerin seviyelerine göre katlara yerleştirme anlayışına dayanan katlı öğretim yönteminde öğretmenler sınıfta katları belirlerken farklılıklar yaratabilirler.
❖ Hedeflerin zorluk düzeylerine göre, çalışmanın karmaşıklığına göre, kullanılan kaynağın seviyesine göre, sürecin özelliklerine göre ve oluşturulması istenen ürünün özelliğine göre katlar oluşturularak öğrencilerin bu katlara yerleştirilmesiyle etkinlikler gerçekleştirilir.
❖ Zorluk düzeylerine göre katların oluşturulması, dersin hedeflerinin belirli aşamalar oluşturulmasıyla gerçekleştirilmektedir.
❖ İlgili literatür incelemesinde uygulayıcıların zorluk düzeylerini belirlerken Bloom taksonomisini kılavuz olarak kullanmaları önerilmektedir (Tomlinson,1999).
❖ Bloom taksonomisine göre katlar, basitten karmaşığa doğru, kolaydan zora ve bilinenden bilinmeyene olmak üzere birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı (taksonomik) olarak sıralanır.
❖ Karmaşıklıklarına göre katlı etkinlikler; soyut, analitik, derinlemesine ve ileri çalışmalar için hazır olan öğrencilere göre katların oluşturulması yoluyla farklılaştırılır.
❖ Kaynaklara göre katlar, okuma düzeyleri, alışkanlıkları ve karmaşıklığı bakımından kullanılan kaynaklar belirli katlardan oluşturulabilmektedir.
❖ Bir grup öğrenci temel bilgilerin sunulduğu kaynaklara yönlendirilirken daha karmaşık ve teknolojik kaynaklar gibi daha teknik bilgi gerektirebilecek kaynaklara ise diğer grup öğrencilerin yönlendirilmesiyle katlar oluşturulabilir
#73
Eski Konular / Öğrenme Sözleşmesi Öğretim Yön...
Son İleti Gönderen velikz - Temmuz 21, 2022, 10:50:56 ÖS
Öğrenme Sözleşmesi: Öğrencilerin eğitim sürecine aktif olarak katılmalarını artırmak, onlara bağımsız çalışma alışkanlığı kazandırmak ve kendi öğrenmelerinden sorumlu olmalarını sağlamak amacıyla kullanılan bir stratejidir.
❖ Öğrenme sözleşmesi, öğrencilerin hazırbulunuşlukları, ilgileri ve öğrenme profillerine göre öğretmen ve öğrenci arasında yapılan bir anlaşmadır.
❖ Öğrenme sözleşmeleri, öğrencilerin kendi öğrenmelerini yapılandırmalarını ve eğitim sürecinde aktif katılımlı öğrenciler olmalarını sağlar.
❖ Dayandığı temel ilke, öğretmenin kendileri için neyin iyi olduğunu düşündüğü ve planladığı pasif alıcı öğrenen yerine, öğrenme-öğretme sürecinde aktif rol alan öğrencidir.
❖ Bu çalışmada, verilen performansın ödevlerini yerine getirirken farklı kaynaklardan ilgilerine göre faydalanma, farklı tarzlarda sunum yapma ve kedilerine uygun görevler verme yoluyla farklılaştırma gerçekleştirmektedir
#74
2.Dönem / Sanayi İnkılabı’nın Sonuçlar...
Son İleti Gönderen velikz - Mart 03, 2022, 10:29:01 ÖS
Sanayi İnkılabı’nın Sonuçları
 Üretimde insan ve hayvan gücünün yerini makine gücü aldı.
 El tezgahları ile yapılan klasik üretim terk
edilerek fabrika üretimine geçildi.
 İnsan gücüne ihtiyaç azalınca insanlar köyden
kente göç etmeye başladı.
 Tarım toplumundan sanayi toplumuna geçiş
oldu.
 Fabrikada çalışan işçilerin artması ile birlikte işçi sınıfı ortaya çıktı.
 İşçi hakları, sendikalaşma ve grev hakkı gibi kavramlar ortaya çıktı.
#75
2.Dönem / Fransız İhtilali Sonuçları Mad...
Son İleti Gönderen velikz - Mart 03, 2022, 10:28:36 ÖS
FRANSIZ İHTİLALİ (1789)
Fransız İhtilali, Fransa'daki mutlak monarşinin devrilip, yerine cumhuriyetin kurulmasına sebep olan ve zamanla tüm dünyayı etkileyen 1789 yılında başlayan olaydır.
Fransız İhtilali’nin Sebepleri
 Rönesans, Reform ve Aydınlanma Çağı ile özgür düşüncenin önem kazanması.
 Reform hareketi ile kilisenin gücünü yitirmesi.
 Toplumda yoksulluğun yaygınlaşması.
 Önemli düşünür ve yazarların toplumu bilinçlendirmesi.
Fransız İhtilali’nin Gelişimi
14 Temmuz 1789 tarihinde yoksulluk ile boğuşan ve Kral 16. Louis’in vergileri arttırmasına karşı çıkan Fransız halkı, Bastille Hapishanesi’ni basıp oradaki mahkumları serbest bırakarak ihtilali başlatmışlardır. Bu ayaklanma sonucunda kısa sürede monarşi yıkılmış, cumhuriyet ilan edilmiş ve İnsan-Vatandaş Hakları Bildirisi (1791) hazırlanmıştır. Bu olay yalnızca Fransa’yı değil zaman içerisinde tüm dünyayı etkilemiştir.
Fransız İhtilali’nin Sonuçları
 Yeni Çağ sona erdi Yakın Çağ başladı.
 Özgürlük, eşitlik, adalet, milliyetçilik, demokrasi gibi kavramlar tüm dünyaya yayıldı.
 Birçok ülkede mutlak monarşi yönetimleri yıkıldı veya zayıfladı cumhuriyet yönetimi önem kazandı.
 Milliyetçilik akımı çok uluslu olan imparatorluklara zarar verdi onların yıkılmasına sebep oldu. İmparatorlukların yerine milli devletler ortaya çıktı. Fransız İhtilali’nin Osmanlı Devleti’ne Etkisi
Olumlu
Eşitlik, özgürlük, adalet, cumhuriyet gibi kavramlar ülkede yayıldı. Tanzimat ve Islahat Fermanı ilan edildi. 1876 yılında da Osmanlı Devleti’nin ilk anayasası olan Kanun-ı EsasĞ® yayımlanarak Meşrutiyet yönetimine geçildi. Böylece halk yönetime katılma hakkını elde etti. Olumsuz Osmanlı Devleti, Fransız İhtilali ile ortaya çıkan milliyetçilik akımından olumsuz yönde etkilenen devletlerden biri oldu. Osmanlı Devleti, içinde pek çok milleti barındırıyordu. Bu milletler Avrupa’nın da destek vermesiyle ayaklandılar ve bağımsızlıklarını ilan ettiler.
sosyalbilgilerdurağı
#76
2.Dönem / AYDINLANMA ÇAÐI MADDELER HALİ...
Son İleti Gönderen velikz - Mart 03, 2022, 10:27:37 ÖS
AYDINLANMA ÇAАI
Rönesans ve Reform hareketlerinin etkisiyle 17. Ve 18. Yüzyıllarda Avrupa’da bilim, sanat, felsefe ve siyaset alanında gelişmelerin yaşandığı döneme Aydınlanma Çağı denilmiştir.
Aydınlanma Çağı’nın Sonuçları
 Her konuda aklın üstünlüğüne, bilimsel araştırmaya, deney ve gözleme değer verilmeye başlandı.
 Aydınlanma Çağı’nda yetişen isimler felsefe, siyaset, bilim vs. alanında birçok yeni çalışmaya imza attılar.
 İnsan hakları, Hümanizm (İnsancılık) gibi kavramlar daha çok ön plana çıkmaya başladı.
 Bu dönemde gerçekleşen birçok bilimsel gelişme gelecekte Sanayi İnkılabı ve Fransız İhtilali gibi gelişmelere temel oluşturmuştur.
Aydınlanma Çağı Temsilcileri
 Newton: Fizik ve matematik alanında çalıştı.
 Galileo: Astronomi, fizik ve matematik alanında çalıştı.
 Descartes: Felsefe ve matematik alanında çalıştı.
 J.J. Rousseau: Felsefe ve edebiyat alanında çalıştı.
 Montesquieu: Felsefe ve siyaset alanında çalıştı.
 Mozart: Müzik alanında çalıştı.
SOSYALBİLGİLERDURAАI
#77
Ders Notları ve Etkinlikler / Karamanoğulları Özellikleri
Son İleti Gönderen velikz - Şubat 25, 2022, 11:48:16 ÖS
Karamanoğulları
o Osmanlıyı en çok uğraştıran Beyliktir.
o Karaman/Konya civarında kuruldu.
o Anadolu Selçuklu Devleti’nin varisçisi olduklarını ileri sürmüşleridir.
o Karamanoğlu Mehmet Bey Türkçe’yi resmi dil olarak kullandı.
#78
Ders Notları ve Etkinlikler / Memlükler Devleti özet
Son İleti Gönderen velikz - Şubat 25, 2022, 11:37:31 ÖS
Memlükler (1250-1517) Memlükler Devleti özet
• Eyyübi ordusunda bulunan Türk komutan Aybek tarafından kuruldular
• 1260 yılında Ayncalut Savaşında Moğolları yenen ilk Türk devletidir.
• Memlüklerde hanedanlık sistemi yoktur. Güçlü olan komutan tahta geçerdi.
• 1516 da Mercidabık ve 1517’de Ridaniye savaşlarında Yavuz Sultan Selime yenilerek yıkıldılar. Memlükler Devleti özet
#79
Ders Notları ve Etkinlikler / Eyyubiler Devleti Özet
Son İleti Gönderen velikz - Şubat 25, 2022, 11:36:55 ÖS
Eyyübiler (1174-1230) Eyyubiler Devleti Özet
• Kurucuları Selahaddin Eyyubi’dir
• Mısır’da kuruldu.
• 1187’de Haçlılarla yaptıkları Hıttin savaşını kazanarak Kudüs’ü almıştır.
• Memlük komutanı Aybek tarafından yıkılmışlardır. Eyyubiler Devleti Özet
#80
Ders Notları ve Etkinlikler / Akşitler Özellikleri
Son İleti Gönderen velikz - Şubat 25, 2022, 11:36:10 ÖS
İhşitler (Akşitler) (935-969) Akşitler Özellikleri
• Kurucusu Togaç Oğlu Muhammed’dir.
• Hicaz’a (Kutsal topraklara) sahip olan ilk Türk devletidir.
• Yöneticileri ve orduları Türk halkı Arap’tır.
• El-Kindi bu dönemde yaşamıştır.
• Fatımiler tarafından yıkılmışlardır