Son İletiler

#51
Eski Konular / 19 Mayıs 1919 Mustafa Kemal'in...
Son İleti Gönderen velikz - Ocak 16, 2023, 08:29:15 ÖS
19 Mayıs 1919 Mustafa Kemal'in Samsun'a çıkması

19 Mayıs 1919 tarihinde Mustafa Kemal, Samsun'a çıkmıştır. Bu tarih, Türkiye'nin Milliyetçi hareketinin başlangıcı olarak kabul edilmektedir. Mustafa Kemal, Osmanlıİmparatorluğu'nun son yıllarında yaşanan siyasi ve ekonomik kargaşa sonucu oluşan boşluğu doldurmak için harekete geçmiştir.

Samsun'a çıkışı, Türk Milliyetçileri arasında önemli bir olay olarak kabul edilmektedir. Bu tarihte, Mustafa Kemal, Osmanlıİmparatorluğu'nun son yıllarında yaşanan siyasi ve ekonomik kargaşa sonucu oluşan boşluğu doldurmak için harekete geçmiştir. Mustafa Kemal, Türk Milliyetçileri arasında öncü bir rol oynamıştır. Bu tarihten sonra Türk Milliyetçileri, Mustafa Kemal'in liderliğinde, Türkiye'nin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesine girişmişlerdir.

19 Mayıs 1919 tarihinde Mustafa Kemal'in Samsun'a çıkması Türkiye'nin Milliyetçi hareketinin başlangıcı olarak kabul edilir. Bu hareket, Osmanlıİmparatorluğu'nun son yıllarında yaşanan siyasi ve ekonomik kargaşa sonucu oluşan boşluğu doldurmak için başlamıştır. Bu hareket, Türkiye'nin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesine giriş yaptı. Bu tarihten sonra Mustafa Kemal, Türk Milliyetçileri arasında öncü bir rol oynamıştır.
#52
Eski Konular / 30 Nisan 1919 Mustafa Kemal'in...
Son İleti Gönderen velikz - Ocak 16, 2023, 08:26:23 ÖS
30 Nisan 1919 Mustafa Kemal'in IX Ordu Müfettişi olması.

1919 yılının 30 Nisan tarihinde, Mustafa Kemal, IX Ordu Müfettişi olarak atandı. Bu pozisyon, Osmanlıİmparatorluğu'nun son yıllarında, özellikle de I. Dünya Savaşı sırasında, Anadolu'da güçlü bir pozisyon idi. Mustafa Kemal bu pozisyonda, Anadolu'da Osmanlı ordusunun yanı sıra, Milliyetçi hareketleri de denetlemiştir.
#53
Belirli Gün ve Haftalar / Ynt: Yerli malı kutlama progra...
Son İleti Gönderen velikz - Ocak 15, 2023, 08:53:52 ÖS
denemöe
#54
Belirli Gün ve Haftalar / Ynt: Yerli malı kutlama progra...
Son İleti Gönderen velikz - Ocak 15, 2023, 08:53:41 ÖS
tryrty
#55
Okul Meclisi / YÖNETÝCÝLER VE ÖÐRETMENLERÃ...
Son İleti Gönderen velikz - Ekim 21, 2022, 02:03:34 ÖS
YÖNETÝCÝLER VE ÖÐRETMENLERÝN REHBERLÝKLEİLGÝLÝ GÖREVLERÝ
Okul Müdürünün Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerineİlişkin Görevleri
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği’ ne göre
(2020) Eğitim kurumu müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları:
MADDE 18 â€" (1) Eğitim kurumu müdürü rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin
aşağıdaki görevleri yapar:
a) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesinden birinci derecede sorumludur.
b) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin etkin şekilde yürütülebilmesi için hizmetin
gerektirdiği fiziksel şartları ve uygun çalışma ortamını hazırlar, kullanılacak araç gereci sağlar.
Kurumda birden fazla rehber öğretmen/psikolojik danışman olması durumunda fiziksel imkânlar
dâhilinde her bir rehber öğretmen/psikolojik danışman için ayrı oda tahsis eder.
Sınıf Rehber Öğretmeninin Rehberlikleİlgili Görevleri
MADDE 23 â€" (1) Sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yapar:
a) Sınıf rehberlik planını okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik
programı çerçevesinde hazırlayarak en geç ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu
müdürüne onaylatır. Sınıf rehberlik planının bir örneğini rehberlik ve psikolojik danışma servisi
ile paylaşır. Plan dâhilinde uygulamalarını gerçekleştirir.
b) Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygular.
#56
Yazılı Evraklar / 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Günlük...
Son İleti Gönderen velikz - Eylül 17, 2022, 09:34:44 ÖS
#57
Ýdareciler ve Çeşitli Belgeler / MÝLLÃŽ EÐÝTÝM BAKANLIÐI T...
Son İleti Gönderen velikz - Eylül 16, 2022, 09:33:55 ÖÖ
MÝLLÃŽ EÐÝTÝM BAKANLIÐI TÝP 1 DÝYABETLÝ ÖÐRENCÝLERÝN OKUL/KURUMLARDA BAKIMI VE DESTEKLENMESÝ HAKKINDA YÖNERGE

https://www.sosyalbilgiler.org/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=2490
#58
Eski Konular / Katlı Öğretim Modeli Nedir
Son İleti Gönderen velikz - Temmuz 21, 2022, 10:56:30 ÖS
Katlı Öğretim: Katlı öğretim; öğrencilerin hazırbulunuşluk, öğrenme hızları, ilgileri, bilişsel yetenekleri ve öğrenme stillerindeki bireysel farklılaşmanın öğretim ortamında meydana getireceği olumsuzluğu gidermek amacıyla kullanılmaktadır.
Katlı Öğretim Modeli, öğrencilere farklı seviyelerde ve farklı şekillerde öğrenme imkanları sunan bir öğretim yöntemidir. Bu model, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır.

Katlı öğretim modeli, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır. Bu model, öğrencilere farklı seviyelerde ve farklı şekillerde öğrenme imkanları sunar. Örneğin, bir öğrenci ilk olarak temel konuları öğrenir ve daha sonra daha ileri seviyede konulara geçer. Bu sayede, öğrenci ilk olarak temel konuları öğrendiğinde, daha ileri seviyede konuları daha kolay öğrenebilir.

Katlı öğretim modeli, öğrencilere daha fazla özelleştirilmiş öğrenme imkanları sunar. Bu model, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır. Örneğin, bir öğrenci ilk olarak temel konuları öğrenir ve daha sonra daha ileri seviyede konulara geçer. Bu sayede, öğrenci ilk olarak temel konuları öğrendiğinde, daha ileri seviyede konuları daha kolay öğrenebilir.

Katlı öğretim modeli, öğrencilere daha fazla özelleştirilmiş öğrenme imkanları sunar. Bu model, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır. Örneğin, bir öğrenci ilk olarak temel konuları öğrenir ve daha sonra daha ileri seviyede konulara geçer. Bu sayede, öğrenci ilk olarak temel konuları öğrendiğinde, daha ileri seviyede konuları daha kolay öğrenebilir.

❖ Katlı öğretimde bu bireysel farklılıklara göre tasarımın içerik, öğretim süreci, öğretim ürünü ve ortam boyutları kademelendirilmektedir.
❖ Bu şekilde bir tasarımla, örneğin ön öğrenmesi düşük, orta ve yüksek olan öğrencilerin aynı konuları, kendilerine uygun zorluk seviyesinde öğrenmeleri sağlanmaktadır.
❖ Ön öğrenmeye göre farklılaştırmalarda öğretmen, öğrencilerin seviyelerini belirlemekte ve buna göre öğretim sürecini düzenlemektedir.
❖ Katlı öğretimde, farklı zorluk seviyelerinde ilgili görevlerden oluşan çeşitli etkinlikler bulunur.
❖ Tüm bu etkinlikler, öğrencilerin edinmesi gereken temel bilgi ve becerilerle ilintilidir.
❖ Katlı öğretim, farklı öğrenme ihtiyaçlarına sahip olan öğrencilerin aynı konu üzerinde fakat farklı karmaşıklık ve soyutluk düzeyinde çalışmalarını sağlar.
❖ Bu sayede odak aynı olmasına rağmen odak noktasına farklı zorluk seviyelerindeki yollardan ulaşılır.
❖ Böylece her öğrencinin gerekli noktaları öğrenmesi ve yeterli zorluk seviyesinde çalışması sağlanır.
❖ Katlı öğretim yönteminde ödevler, köşeler, etkinlikler, deneyler, materyaller, değerlendirme; öğrencilerin ilgilerine, hazırbulunuşluklarına ve öğrenme profillerine göre farklılaştırılır (Sousa & Tomlinson, 2011)
❖ Öğrencilerin seviyelerine göre katlara yerleştirme anlayışına dayanan katlı öğretim yönteminde öğretmenler sınıfta katları belirlerken farklılıklar yaratabilirler.
❖ Hedeflerin zorluk düzeylerine göre, çalışmanın karmaşıklığına göre, kullanılan kaynağın seviyesine göre, sürecin özelliklerine göre ve oluşturulması istenen ürünün özelliğine göre katlar oluşturularak öğrencilerin bu katlara yerleştirilmesiyle etkinlikler gerçekleştirilir.
❖ Zorluk düzeylerine göre katların oluşturulması, dersin hedeflerinin belirli aşamalar oluşturulmasıyla gerçekleştirilmektedir.
❖İlgili literatür incelemesinde uygulayıcıların zorluk düzeylerini belirlerken Bloom taksonomisini kılavuz olarak kullanmaları önerilmektedir (Tomlinson,1999).
❖ Bloom taksonomisine göre katlar, basitten karmaşığa doğru, kolaydan zora ve bilinenden bilinmeyene olmak üzere birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı (taksonomik) olarak sıralanır.
❖ Karmaşıklıklarına göre katlı etkinlikler; soyut, analitik, derinlemesine ve ileri çalışmalar için hazır olan öğrencilere göre katların oluşturulması yoluyla farklılaştırılır.
❖ Kaynaklara göre katlar, okuma düzeyleri, alışkanlıkları ve karmaşıklığı bakımından kullanılan kaynaklar belirli katlardan oluşturulabilmektedir.
❖ Bir grup öğrenci temel bilgilerin sunulduğu kaynaklara yönlendirilirken daha karmaşık ve teknolojik kaynaklar gibi daha teknik bilgi gerektirebilecek kaynaklara ise diğer grup öğrencilerin yönlendirilmesiyle katlar oluşturulabilir
#59
Eski Konular / Öğrenme Sözleşmesi Öğretim Yön...
Son İleti Gönderen velikz - Temmuz 21, 2022, 10:50:56 ÖS
Öğrenme Sözleşmesi: Öğrencilerin eğitim sürecine aktif olarak katılmalarını artırmak, onlara bağımsız çalışma alışkanlığı kazandırmak ve kendi öğrenmelerinden sorumlu olmalarını sağlamak amacıyla kullanılan bir stratejidir.
❖ Öğrenme sözleşmesi, öğrencilerin hazırbulunuşlukları, ilgileri ve öğrenme profillerine göre öğretmen ve öğrenci arasında yapılan bir anlaşmadır.
❖ Öğrenme sözleşmeleri, öğrencilerin kendi öğrenmelerini yapılandırmalarını ve eğitim sürecinde aktif katılımlı öğrenciler olmalarını sağlar.
❖ Dayandığı temel ilke, öğretmenin kendileri için neyin iyi olduğunu düşündüğü ve planladığı pasif alıcı öğrenen yerine, öğrenme-öğretme sürecinde aktif rol alan öğrencidir.
❖ Bu çalışmada, verilen performansın ödevlerini yerine getirirken farklı kaynaklardan ilgilerine göre faydalanma, farklı tarzlarda sunum yapma ve kedilerine uygun görevler verme yoluyla farklılaştırma gerçekleştirmektedir
#60
2.Dönem / Sanayiİnkılabı’nın Sonuçları
Son İleti Gönderen velikz - Mart 03, 2022, 10:29:01 ÖS
Sanayiİnkılabı’nın Sonuçları
 Üretimde insan ve hayvan gücünün yerini makine gücü aldı.
 El tezgahları ile yapılan klasik üretim terk
edilerek fabrika üretimine geçildi.
İnsan gücüne ihtiyaç azalınca insanlar köyden
kente göç etmeye başladı.
 Tarım toplumundan sanayi toplumuna geçiş
oldu.
 Fabrikada çalışan işçilerin artması ile birlikte işçi sınıfı ortaya çıktı.
İşçi hakları, sendikalaşma ve grev hakkı gibi kavramlar ortaya çıktı.