Son İletiler

#1
deneme
#2
Öğretmenler Kurulu Toplantısı (ŞÖK) / deneme
Son İleti Gönderen velikz - Şubat 20, 2025, 08:07:03 ÖS
deneme
#3
Öğretmenler Kurulu Toplantısı (ŞÖK) / Ynt: 8.Sınıf Yıl Sonu Şök Topl...
Son İleti Gönderen velikz - Şubat 20, 2025, 08:06:00 ÖS
deneme
#4
Öğretmenler Kurulu Toplantısı (ŞÖK) / Ynt: 8.Sınıf Yıl Sonu Şök Topl...
Son İleti Gönderen velikz - Şubat 20, 2025, 08:04:27 ÖS
deneme
#5
Eski Konular / Davranış değiştirme yaklaşımı ...
Son İleti Gönderen velikz - Ocak 25, 2025, 02:21:20 ÖS
**Davranış değiştirme yaklaşımı**, değerler eğitimi bağlamında, bireylerin belirli davranışları öğrenmesi, pekiştirmesi ve değiştirmesi için kullanılan bir yöntemdir. Bu yaklaşımda, bireylerin istenen değerleri ve davranışları kazanabilmesi için ödüller ve cezalar gibi dışsal motivasyon araçları kullanılır. Bu yöntem, genellikle **davranışçı psikoloji** teorileriyle ilişkilendirilir ve özellikle öğrencilerin olumlu değerleri içselleştirmelerini sağlamak için davranışsal değişiklikler hedefler.

Davranış Değiştirme Yaklaşımının Temel İlkeleri:

1. **Ödül ve Ceza Kullanımı:**
   - **Ödüller:** Öğrenciler, istenen değerleri sergilediklerinde ödüllendirilir. Ödüller, öğrenciyi olumlu davranışları tekrarlamaya teşvik eder. Örneğin, bir öğrencinin dürüst davranışı, takdir edilerek ödüllendirilebilir.
   - **Cezalar:** İstenmeyen davranışlar cezalandırılır. Ancak ceza, öğrencinin davranışını değiştirmeyi amaçlarken, aynı zamanda öğrencinin değerleri anlamasını sağlamalıdır.

2. **Pekiştirme (Reinforcement):**
   - Öğrencilerin olumlu davranışlarının sürekli pekiştirilmesi, davranışların tekrarlanmasını sağlar. Pekiştirme, ödül ve ceza yöntemlerinin yanı sıra, doğru davranışların vurgulanması ve takdir edilmesiyle de gerçekleşir.

3. **Davranışın Gözlemlenmesi ve Değerlendirilmesi:**
   - Öğrencilerin davranışları sürekli olarak gözlemlenir ve değerlendirilir. Bu sayede hangi davranışların istenen yönde geliştiği ve hangi davranışların düzeltilmesi gerektiği net bir şekilde tespit edilebilir.

4. **Olumlu Değerlerin Öğrenilmesi:**
   - Öğrencilere, belirli değerler ve davranış biçimleri (örneğin, dürüstlük, saygı, sorumluluk gibi) öğretilir ve bunlar üzerine aktif çalışmalar yapılır. Bu değerlerin, öğrencinin hayatına entegre edilmesi için doğru davranışların pekiştirilmesi sağlanır.

5. **Davranışın Model Alınarak Öğrenilmesi:**
   - Öğrenciler, öğretmenlerinin ve diğer model alabileceği bireylerin davranışlarını gözlemleyerek öğrenebilirler. Öğrencilerin doğru davranışları gözlemleyip taklit etmeleri, değerlerin pekişmesini sağlar.

- **Sosyal Öğrenme:** Öğrenciler, sosyal etkileşimler yoluyla değerleri öğrenebilirler. Diğer öğrencilerle etkileşimde bulunarak, doğru davranışları model alabilirler.

### **Davranış Değiştirme Yaklaşımının Artıları:**
- **Çabuk ve Ölçülebilir Sonuçlar:** Öğrencilerin istenen davranışları daha hızlı öğrenmesini sağlar çünkü ödüller ve cezalar somut ve ölçülebilir sonuçlar doğurur.
- **Motivasyon Artışı:** Öğrenciler, olumlu pekiştirmeler sayesinde davranışlarını değiştirmeye yönelik daha istekli hale gelirler.
- **Kısa Vadeli Değişim:** Davranış değiştirme yaklaşımı, öğrencilerin kısa vadeli olarak olumlu davranışlar sergilemesini sağlamak için etkili olabilir.

### **Davranış Değiştirme Yaklaşımının Eksileri:**
- **İçsel Motivasyon Eksikliği:** Dışsal ödüller ve cezalar öğrencinin içsel motivasyonunu zayıflatabilir. Öğrenci, sadece ödül almak veya cezadan kaçınmak için davranışlarını değiştirebilir, bu da değerlerin içselleştirilmesini zorlaştırabilir.
- **Bağımlılık:** Öğrenciler, sürekli ödül ve ceza sistemine bağımlı hale gelebilirler, bu da uzun vadede etkili olmayabilir.
- **Yüzeysel Değişim:** Davranış değişikliği, değerlerin gerçekten içselleştirilmesi yerine, sadece dışarıdan gözlemlenen değişimlere odaklanabilir.
#6
Eski Konular / Çağdaş değerler eğitimi yaklaş...
Son İleti Gönderen velikz - Ocak 25, 2025, 02:13:15 ÖS
Çağdaş değerler eğitimi yaklaşımlarının ilkeleri, öğrencilerin etik ve sosyal değerleri içselleştirmelerini sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir dizi yaklaşımdan oluşur. Bu ilkeler, öğrencilerin sadece bilgi edinmelerini değil, aynı zamanda bu bilgileri nasıl kullanacakları ve yaşamlarına nasıl entegre edecekleri konusunda da rehberlik eder. İşte çağdaş değerler eğitimi yaklaşımlarının temel ilkeleri:

### 1. **Öğrencinin Sürece Aktif Katılımı:**
   - Öğrenciler, değerler eğitimine yalnızca pasif bir şekilde katılmak yerine, sürecin aktif bir parçası olurlar. Eğitimde aktif bir rol alarak değerleri sorgular, tartışır ve kendi deneyimleriyle ilişkilendirirler.

### 2. **İçsel Güdülenme:**
   - Öğrencilerin değerleri öğrenmesi, dışsal ödüller veya cezalarla değil, içsel güdüleme ile gerçekleşir. Eğitim sürecinde öğrencilerin kendi değerlerini keşfetmeleri ve içselleştirmeleri hedeflenir.

### 3. **Bireysel Farklılıkların ve Değişik Yaşam Tecrübelerinin Önemi:**
   - Her öğrencinin bireysel farklılıkları ve yaşam tecrübeleri dikkate alınır. Değerler eğitimi, öğrencilerin farklı bakış açılarını ve yaşam tarzlarını anlamalarına yardımcı olur ve bu çeşitlilik öğretim sürecinde zenginlik sağlar.

### 4. **Değerlerin Bireyin Aktif Çabalarıyla Öğrenilmesi:**
   - Değerler, öğrencilerin pasif bir şekilde alması gereken bilgiler değildir; öğrencilerin aktif çabaları ve katılımıyla öğrenilir. Bu, öğrencilerin değerleri deneyimleyerek ve uygulayarak öğrenmeleri anlamına gelir.

### 5. **Öğrenmenin Yaşamla İlişkilendirilmesi:**
   - Öğrenilen değerler, öğrencilerin günlük yaşamlarıyla ilişkilendirilir. Öğrenciler, okulda edindikleri değerleri, ailelerinde, arkadaş çevrelerinde ve toplumsal yaşamlarında uygulamaya koyarak pekiştirirler.

### 6. **Özdenetim ve Kendi Kendine Öğrenme:**
   - Öğrencilerin değerleri öğrenmelerinde özdenetim ve kendi kendine öğrenme becerileri teşvik edilir. Öğrencilerin kendi kararlarını verebilmeleri, etik sorumlulukları anlamaları ve seçimlerinde sorumlu olmaları beklenir.

### 7. **Empati ve Sosyal Sorumluluk:**
   - Öğrencilerin empati duygularını geliştirmeleri ve toplumsal sorumluluklarını fark etmeleri sağlanır. Eğitim, başkalarının duygularını anlama ve saygı gösterme üzerine odaklanır.

### 8. **Demokratik Katılım:**
   - Değerler eğitimi, demokratik katılımı teşvik eder. Öğrenciler, grup çalışmalarında, sınıf içi tartışmalarda ve toplumsal sorunlara çözüm arayışlarında aktif bir şekilde yer alırlar.

### 9. **Eleştirel Düşünme ve Sorgulama:**
   - Öğrenciler, değerler ve inançlar hakkında eleştirel düşünme becerileri geliştirirler. Bu, onların sadece kabul edilen normları öğrenmelerini değil, aynı zamanda bu normları sorgulayıp değerlendirerek kendi düşünce yapılarını oluşturabilmelerini sağlar.

### 10. **Özgür Düşünce ve İfade Özgürlüğü:**
   - Çağdaş değerler eğitimi, öğrencilerin düşüncelerini özgürce ifade edebileceği bir ortam sunar. Farklı görüşlere saygı gösterilir ve bireysel düşünce özgürlüğü desteklenir.

Bu ilkeler, eğitim sürecinde öğrencilerin sadece akademik bilgi edinmelerini değil, aynı zamanda toplumda daha bilinçli, etik ve sorumlu bireyler olmalarını sağlamayı amaçlar.
#7
1.Dönem / Sakarya Meydan Muharebesi ve s...
Son İleti Gönderen velikz - Ocak 23, 2025, 08:09:05 ÖS
Sakarya Meydan Muharebesi ve sonrasında imzalanan antlaşmalar, Türk Kurtuluş Savaşı'nın hem ulusal hem de uluslararası boyutta önemli dönüm noktalarıdır. İşte özet bir değerlendirme:

### **Sakarya Meydan Muharebesi (23 Ağustos - 12 Eylül 1921)**
- **Amacı:** Yunan ordusunun Ankara'yı ele geçirerek TBMM'yi ortadan kaldırma hedefi.
- **Başkomutan Mustafa Kemal'in Emri:** "Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır..." Bu, topyekün savunma ve yurt genelinde direnişi öngören bir taktiktir.
- **Sonuçları:**
  - **Ulusal:**
    - Yunan ordusu ağır bir yenilgi aldı ve savunmaya çekildi.
    - Türk ordusu, 1683 Viyana Kuşatmasından beri süren gerileyişi sona erdirerek taarruz pozisyonuna geçti.
    - Mustafa Kemal Paşa'ya "Gazilik" unvanı ve "Mareşallik" rütbesi verildi.
    - Çok sayıda subay kaybından dolayı "Subaylar Savaşı" olarak anıldı.
  - **Uluslararası:**
    - İtalyanlar işgal ettikleri yerlerden çekildi.
    - İtilaf Devletleri arasında bölünmeler derinleşti.
    - Türkiye'nin askeri başarıları, uluslararası alanda TBMM'nin kabul edilmesini sağladı.

---

### **Kars Antlaşması (13 Ekim 1921)**
- **Taraftarlar:** TBMM ile Kafkas Cumhuriyetleri (Azerbaycan, Ermenistan, Gürcistan).
- **Önemi:**
  - Doğu sınırı kesin olarak çizildi.
  - Moskova Antlaşması onaylandı.
  - Sovyet Rusya'nın TBMM'ye yapacağı yardımlar netleşti.

---

### **Ankara Antlaşması (20 Ekim 1921)**
- **Taraftarlar:** TBMM ve Fransa.
- **Koşullar:**
  - Fransızlar işgal ettikleri bölgelerden çekilecek.
  - Hatay, Fransa'nın mandası altında Suriye'de kalacak, ancak Türk kültürü korunacak.
- **Sonuçlar:**
  - Hatay'da Türk kültürünün devamı sağlandı.
  - Hatay'ın Türkiye'ye katılma sürecine zemin hazırlandı (1939).
  - TBMM ve Misak-ı Milli'yi tanıyan ilk İtilaf Devleti Fransa oldu.
  - Güney cephesi kapanarak tüm birlikler Batı Cephesi'ne kaydırıldı.

Bu olaylar, Kurtuluş Savaşı'nın stratejik ve diplomatik zaferleri olarak tarihe geçmiştir.
#8
2.Dönem / Türkiye'nin Jeopolitik Konumun...
Son İleti Gönderen velikz - Ocak 23, 2025, 10:24:41 ÖÖ
### Türkiye'nin Jeopolitik Konumunun Sonuçları 

1. **Kıtalararası Köprü Konumu**: 
   Türkiye, Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarının birbirine en çok yaklaştığı noktada bulunur. Bu konum, ekonomik, ticari ve stratejik önemini artırmaktadır. 
   
2. **Stratejik Deniz Geçişleri**: 
   İstanbul ve Çanakkale Boğazları, hem ticaret hem de uluslararası ulaşım açısından hayati öneme sahiptir. 

3. **Enerji Koridoru**: 
   - Türkiye, enerji kaynaklarının taşınmasında önemli bir transit ülke konumundadır. 
   - Rusya ile Batı Hattı ve Mavi Akım Doğal Gaz Boru Hattı projeleri yürütülmektedir. 
   - Samsun-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı, Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı gibi projeler, Türkiye'nin enerji alanındaki etkinliğini artırmaktadır. 
   - Kerkük-Ceyhan Petrol Boru Hattı, Irak petrollerinin dünyaya ulaştırılmasında kilit rol oynayacaktır. 

4. **Yüksek Rakımlı ve Dağlık Arazi**: 
   Türkiye'nin yükseltisinin batıdan doğuya doğru artması, iklimsel ve tarımsal farklılıklar yaratır. 

5. **Siyasi ve Ekonomik Etkinlik**: 
   - Türkiye, NATO, BM, İİT gibi uluslararası teşkilatlarda aktif roller üstlenerek küresel sorunların çözümüne katkı sağlar. 
   - Ortadoğu ile Avrupa arasındaki konumu, Türkiye'yi hem ticari hem de siyasi açıdan önemli bir aktör haline getirir. 

---

### Kültürümüze Sahip Çıkalım 

#### **Popüler Kültürün Tanımı ve Etkileri** 
- Popüler kültür, modernleşmeyle birlikte Batı'da kent kültürü olarak ortaya çıkmış, günümüzde ise kitle iletişim araçlarıyla hızla yaygınlaşmıştır. 
- Toplumu tüketime yönlendiren popüler kültür, bireyleri bağımlı hâle getirebilir ve toplumsal değer yargılarını etkileyebilir. 

#### **Popüler Kültürün Yayılma Araçları** 
1. **Televizyon ve Çizgi Filmler**: 
   - Çocukların izlediği yabancı çizgi filmler, farklı kültürel semboller ve figürler yoluyla çocukların algılarını etkileyebilir. 
   - Şiddet içerikli anlatımlar, çocukların davranışlarına yansıyabilir. 
   
2. **Sinema, Spor ve Genel Ağ (İnternet)**: 
   - Kültürel değerler, medya yoluyla şekillendirilmekte ve bireylere belirli yaşam tarzları dayatılmaktadır. 

3. **Müzik**: 
   - Müzik, hem popüler kültürün yayılmasında hem de toplum üzerindeki etkisinde önemli bir rol oynar. 

4. **Dil Üzerindeki Etkiler**: 
   - Dil, kültürün nesilden nesile aktarılmasını sağlayan en temel unsurdur. Popüler kültür, dil üzerinde değişim ve bozulmalara yol açabilmektedir. 

#### **Toplumsal Değerlerin Korunması** 
- Popüler kültürün bireyler ve toplum üzerindeki etkileri doğru analiz edilmeli, kültürel değerlerimizi korumak için bilinçli adımlar atılmalıdır. 
- Medya içerikleri, toplumun ihtiyaçları ve kültürel özellikleri göz önünde bulundurularak üretilmeli ve yaygınlaştırılmalıdır. 

**Sonuç:** 
Popüler kültürün etkileri kaçınılmaz olsa da, kültürel değerlerimizi koruyarak, bireylerin bilinçlenmesini sağlayarak bu etkileri minimize etmek mümkündür.
#9
### AVRUPA HUN DEVLETİ 

- **Kuruluş ve İlk Liderler**: Hunlar, Balamir liderliğinde 375 yılında Karadeniz'in kuzeyinden batıya geçerek Tuna boylarına ulaştılar. 378 yılında Balamir'in ardından Uldız liderliğinde Türkler ilk kez Anadolu'ya ayak bastılar. 
- **Attila Dönemi**: Avrupa Hun Devleti'nin en parlak dönemi Attila ile başladı. Bizans ile Margos ve Anatolyus Antlaşmaları imzalanarak devletin gücü pekiştirildi. Attila, babadan oğula geçen bir hükümdarlık sistemi getirerek siyasi bir düzen oluşturdu. 
- **Kültürel Etkiler**: Hunlar, pantolon ve ceket gibi giyim tarzlarını, at koşum takımlarını ve eyerleme yöntemlerini Avrupa'ya tanıttılar. Avrupa orduları, Türk ordusu düzenini örnek alarak yeniden yapılandı. 
- **Son Dönem ve Çöküş**: Attila'nın ardından oğulları İlek, Dengizik ve İrnek devleti yönetti ancak bu dönemde devlet zayıflayarak dağıldı. 

---

### I. KÖK TÜRK DEVLETİ 

- **Kuruluş ve İlk Lider**: 552 yılında kurulan Kök Türk Devleti, Asya Hun Devleti'nden sonra Orta Asya'da kurulan ikinci büyük Türk devleti olup "Türk" adını ilk kez devlet adı olarak kullanmıştır. Devletin kurucusu Bumin Kağan, Ötüken'i başkent yaptı. 
- **Parlak Dönem**: Mukan Kağan döneminde Kök Türkler, siyasi ve askeri alanda en güçlü dönemlerini yaşadılar. 
- **Dini ve Sosyal Gelişmeler**: Tapo Kağan döneminde Budizm benimsenmek istenmiş ancak bu, halk ve ileri gelenler tarafından hoş karşılanmamıştır. 

---

### II. KÖK TÜRK (KUTLUK) DEVLETİ 

- **Yeniden Kuruluş**: 682 yılında Kutluk Kağan önderliğinde bağımsızlık kazanılmış ve Karakurum başkent yapılmıştır. Kutluk Kağan "İlteriş" unvanını almıştır. 
- **Genişleme ve Güçlenme**: Kapgan Kağan döneminde birçok Türk boyu birleştirilerek Türk birliği büyük ölçüde sağlanmıştır. 
- **Parlak Dönem**: Bilge Kağan ve veziri Tonyukuk döneminde devlet en güçlü dönemini yaşamış, kültürel ve askeri alanda önemli başarılar elde edilmiştir. 
- **Orhun Yazıtları**: II. Kök Türk Devleti'nden kalan Orhun Yazıtları, Türk tarihinin ve edebiyatının ilk yazılı belgeleri olup devlet anlayışını ve halk-devlet ilişkilerini yansıtmaktadır. 

---

### UYGUR DEVLETİ 

- **Kuruluş ve İlk Dönem**: 744 yılında Kutluk Bilge Kül Kağan tarafından kurulan Uygur Devleti, Ötüken'den Orhun Nehri kıyısındaki Karabalgasun'a taşınmıştır. 
- **Parlak Dönem**: Moyen-Çur döneminde Uygur Devleti siyasi ve ekonomik açıdan en parlak dönemini yaşamıştır. 
- **Maniheizm'in Kabulü**: Bögü Kağan döneminde Maniheizm resmi din olarak kabul edilmiş, bu dine uygun tapınaklar inşa edilmiştir. Ancak Maniheizm halk arasında yaygınlaşmamış, sadece yönetici kesimde benimsenmiştir. 
- **Çöküş**: 840 yılında Kırgızlar Uygur başkentine saldırarak hakanı öldürmüş ve devleti sona erdirmiştir. 
- **Turfan Uygurları**: Uygurlar, Moğolların yönetiminde önemli görevler üstlenmiş ve Türk kültürünün Moğollar arasında yayılmasını sağlamışlardır. 

--- 
Bu devletler, Türk tarihinin ve kültürünün şekillenmesinde önemli birer kilometre taşıdır. Avrupa Hunları, Kök Türkler ve Uygurlar; hem Türk dünyasını hem de dünya tarihini derinden etkilemişlerdir.
#10


- **Roma İmparatorluğu'nun Bölünmesi ve Batı Roma'nın Çöküşü**: 395 yılında Roma İmparatorluğu doğu ve batı olmak üzere ikiye ayrılmıştır. 476 yılında Batı Roma İmparatorluğu yıkılmış ve bu topraklarda çeşitli Germen devletleri kurulmuştur.

- **Avrupa'nın Etnik Yapısının Değişimi ve Yeni Milletlerin Ortaya Çıkışı**: Göçlerle birlikte Avrupa'nın etnik yapısı önemli ölçüde değişmiş, yeni milletler ortaya çıkmıştır. Alanlar, Vandallar ve Vizigotlar İspanya Yarımadası'na yerleşerek İspanyolların; Angıllar ve Saksonlar Britanya Adaları'na göç ederek İngilizlerin; Germen kavimleri ise Ren Nehri çevresine yerleşerek Almanların oluşumuna katkıda bulunmuşlardır. Böylece, günümüz İngiltere, Fransa, İspanya ve Almanya gibi Avrupa ülkelerinin temelleri atılmıştır.

- **Türklerin Avrupa'daki Rolü**: Türkler, Avrupa'da bir Hun Devleti kurarak bu bölgedeki siyasi dengeyi etkilemiş ve Türk kültürünün Avrupa'ya yayılmasına öncülük etmişlerdir.

- **Tarihsel Dönemlerin Değişimi**: Kavimler Göçü, İlk Çağ'ın sonlanıp Orta Çağ'ın başlamasına neden olmuştur.

- **Avrupa'da Kilisenin Güç Kazanması**: Bu dönemde Avrupa'da kilise etkisini artırmış, Skolastik düşünce egemen olmuştur.

- **Feodalitenin Ortaya Çıkışı**: Avrupa'da feodalite (derebeylik) rejimi ortaya çıkarak, sosyal ve ekonomik yapıyı şekillendirmiştir.