Okullar da verimliliğin sırları

Başlatan Sosyal Bilgiler1, Ağustos 07, 2008, 02:10:38 ÖS

« önceki - sonraki »

Sosyal Bilgiler1

Okulda verimlilik için neler olmalı? Kalite ile insan öğesi arasındaki mutlak ilişkinin çok yalın biçimde anlaşılmış ve tanımlanmış olması gerekir. Kaliteye en üst düzeyde ulaşmanın okuldaki insan kaynağının geliştirilip yöneltilmesine bağlı olduğu bilinci, insan kaynakları yönetiminde "insana değer vermek" olarak karşımıza çıkmaktadır.
   Geliştirilmiş insan kaynağı, ekonomik yarışma ortamında üstünlük sağlamak için en etkili potansiyel kaynaktır. Öğretmenin işine ilişkin yakınmalarının nedeni öğretmenin yeteneklerinin yeterince geliştirilip, anlamlı biçimde yöneltilememesinden kaynaklanmaktadır.
   Ãnsan dünyaya mutlu olmak için gelir. Birilerinin bilinçli olarak yönetim adı altında ona kaygı, korku, aşırı stres, mutsuzluk yaşatmaya hakkı yoktur. Öğretmenin işinden sağladığı doyumun düzeyi mutluluğunun boyutudur. Yeteneklerini, kendini tanımak ve kendini gerçekleştirmek, başarmak, takdir edilmek insan mutluluğunun değişkenlerinden bir demettir.
   Çalışanlar arasında informal ortamlarda yöneticilerini yeren, öven, irdeleyen, onların eylemlerini abartan söylemler ve tartışmalar yaygındır. Bu tür konuşmaları dedikodu olarak nitelendirmek doğru değildir. Çoğu kez yönetim bilimi açısından tahmin edildiğinden daha fazla veri, bulgu ve yorum içerebilir. Bu ortamlarda konuşulanlar eğer yöneticilerin kulaklarına gidebilseydi, onlar da söylenenleri basit dedikodular, boş laflar olarak yüzeysel değerlendirmeselerdi, olasıdır ki, öğretmenleri hatta velileri rahatsız eden bir çok eylem gerçekleşmemiş olurdu.
Okul ortamında insana hizmet etmek konumunda olan insanlara, yeteneklerini geliştirmeleri, başkalarına sunmaları, başarılı ve mutlu olmaları için ortamlar, fırsatlar, imkanlar hazırlayan, bu amaçla çaba sarf eden insan kaynağı yöneticilerini çalışanların baş tacı etmeleri işten bile değildir.

Kişisel Kalite; her türlü kalitenin temelidir.
Size Ne Sağlar?
Başkaları size güven ve saygı duyar
Heyecan verici ve geleceği parlak görevler alma imkanınız artar
Daha az hata yapar, böylece işleri tekrar yapmak zorunda kalmazsınız
Sizin işinizi başkasının kontrol etmesi gerekmez
Daha çok iş başarırsınız
Ýnsanlar sizi eleştirmezler
Çocuk yetiştirmekte daha başarılı olursunuz
Öz benliğinizi güçlendirirsiniz
Hayatınızın daha çok anlamı ve amacı olur
Yaşamınızın kalitesi yükselir

Ýstikrar (Devamlılık), Güven,İşini sevmek, Sorumluluk (Herkes yaptığı işin sorumluluğunu üstlenmeli), Motivasyon, Takım Çalışması

Denetleme yerine; iç kontrol, grup rehberliği, ceza yerine; koruyucu, önleyici tedbirler, gelişim; iş başında ve sürekli, iş bölümü; grup ve takım çalışması ve iç etkileşim, hedef; daha fazla kâr yerine öğrenci ve öğretmenlerin mutluluğu, karar süreci; üst yönetimde alınan kararların uygulanması yerine, uygulayıcıların fikri alınarak, üst yönetime bilgi ve veri sağlayıp ona göre karar almak şeklinde olmalıdır.        
   Neler Yapılabilir?
•   Bütün çalışanların doğum günleri, evlenme yıldönümlerinde onlara kutlama mesajı gönderilebilir.
•   Akşamları 3-5 kişilik öğretmen gruplarıyla bir araya gelinebilir.
•   Öğrenci velilerimizle anlaşıp onların işyerlerinde %25 indirim yaptırılabilir.
•   Üst düzey performans gösteren kişiler değişik şekillerde ödüllendirilebilir.
•   Ãşe yeni başlayanlara tanışma çayları düzenlenebilir.
•   Evli çiftlere evlilikle ilgili seminerler düzenlenebilir. Geçen sene yapılan ankette bu gibi işlerle ilgilenecek danışılabilecek bir üst kurul beklentisi vardı.
•   Velilere veli eğitim seminerleri yapılabilir.
•   Velilere anne baba okulu altında kurs düzenlenebilir.
•   Öğrencilere ihtiyaç duyulan konularda genel seminerler yapılabilir.
•   Öğretmeni daha iyi tanıma adına ev ziyareti yapılabilir.
•   Verilen görevler yerine getirildiğinde teşekkür edilebilir.
•   Çocukların gelişimi yakından takip edilip öğrenci durumlarıyla ilgili haftalık toplantılar yapılabilir.
•   Karar almadan önce uygulayacak olanların fikri alınabilir.
•   Etkili öğretmenlik nasıl yapılır, sınıfta gürültü olmaması için neler yapılabilir gibi başlıklar altında görüşülebilir.
•   Düşünce odaları kurulabilir.
•   Öğrencilerin gelişim dönemleri hakkında daha fazla bilgilendirme yapılabilir.
•   Ãletişim ve kendini ifade etme adına kurslar düzenlenebilir.
•   Takım çalışması ve grubun birbirini iyi tanıması için daha fazla birlikte olmaları sağlanabilir.
•   Ölçme ve değerlendirme her şeyi ölçmelidir. Sınav sonuçları soru, konu, sınıf, öğretmen analizleriyle daha faydalı hale getirilebilir.
•   Açık hedefler koymak
•   Çocukların anne ve babalarıyla daha sıkı iletişime geçilmeli.
•   Korku ve kaygıdan bağımsız ortamlar oluşturmak
•   Güzel davranışlarda mutlaka takdir etmek
•   Cesaret vermek
•   Sabırlı olmak
•   Önyargısız olmak
•   Dinlendirilmelidir
.

PeRi

fORUMDA PAYLAŞIMDA BULUNMAKİÇÝN
1. http://www.sosyalbilgiler.org/forum/indir linke tıklayıp dosyanızı yükledikten sonra  size verilen linki kopyayıp yapıştırabilirsiniz.
2.http://www.sosyalbilgiler.org/forum/index.php?action=downloads bu linkten uygun bölüme dosyanızı yükleyebilirsiniz.
3. Yada yeni konu açıp ek özellikler kısmına tıklayıp dosyanızı yükleyebilirsiniz.


!!! Okuyorsun, eğleniyorsun, öğreniyorsun. Paylaş ki başkaları da okusun, eğlensin, öğrensin !!!