Katlı Öğretim Modeli Nedir

Başlatan velikz, Temmuz 21, 2022, 10:56:30 ÖS

« önceki - sonraki »

velikz

Katlı Öğretim: Katlı öğretim; öğrencilerin hazırbulunuşluk, öğrenme hızları, ilgileri, bilişsel yetenekleri ve öğrenme stillerindeki bireysel farklılaşmanın öğretim ortamında meydana getireceği olumsuzluğu gidermek amacıyla kullanılmaktadır.
Katlı Öğretim Modeli, öğrencilere farklı seviyelerde ve farklı şekillerde öğrenme imkanları sunan bir öğretim yöntemidir. Bu model, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır.

Katlı öğretim modeli, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır. Bu model, öğrencilere farklı seviyelerde ve farklı şekillerde öğrenme imkanları sunar. Örneğin, bir öğrenci ilk olarak temel konuları öğrenir ve daha sonra daha ileri seviyede konulara geçer. Bu sayede, öğrenci ilk olarak temel konuları öğrendiğinde, daha ileri seviyede konuları daha kolay öğrenebilir.

Katlı öğretim modeli, öğrencilere daha fazla özelleştirilmiş öğrenme imkanları sunar. Bu model, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır. Örneğin, bir öğrenci ilk olarak temel konuları öğrenir ve daha sonra daha ileri seviyede konulara geçer. Bu sayede, öğrenci ilk olarak temel konuları öğrendiğinde, daha ileri seviyede konuları daha kolay öğrenebilir.

Katlı öğretim modeli, öğrencilere daha fazla özelleştirilmiş öğrenme imkanları sunar. Bu model, öğrencilere öğrenmelerini hızlandırmak ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için kullanılır. Örneğin, bir öğrenci ilk olarak temel konuları öğrenir ve daha sonra daha ileri seviyede konulara geçer. Bu sayede, öğrenci ilk olarak temel konuları öğrendiğinde, daha ileri seviyede konuları daha kolay öğrenebilir.

❖ Katlı öğretimde bu bireysel farklılıklara göre tasarımın içerik, öğretim süreci, öğretim ürünü ve ortam boyutları kademelendirilmektedir.
❖ Bu şekilde bir tasarımla, örneğin ön öğrenmesi düşük, orta ve yüksek olan öğrencilerin aynı konuları, kendilerine uygun zorluk seviyesinde öğrenmeleri sağlanmaktadır.
❖ Ön öğrenmeye göre farklılaştırmalarda öğretmen, öğrencilerin seviyelerini belirlemekte ve buna göre öğretim sürecini düzenlemektedir.
❖ Katlı öğretimde, farklı zorluk seviyelerinde ilgili görevlerden oluşan çeşitli etkinlikler bulunur.
❖ Tüm bu etkinlikler, öğrencilerin edinmesi gereken temel bilgi ve becerilerle ilintilidir.
❖ Katlı öğretim, farklı öğrenme ihtiyaçlarına sahip olan öğrencilerin aynı konu üzerinde fakat farklı karmaşıklık ve soyutluk düzeyinde çalışmalarını sağlar.
❖ Bu sayede odak aynı olmasına rağmen odak noktasına farklı zorluk seviyelerindeki yollardan ulaşılır.
❖ Böylece her öğrencinin gerekli noktaları öğrenmesi ve yeterli zorluk seviyesinde çalışması sağlanır.
❖ Katlı öğretim yönteminde ödevler, köşeler, etkinlikler, deneyler, materyaller, değerlendirme; öğrencilerin ilgilerine, hazırbulunuşluklarına ve öğrenme profillerine göre farklılaştırılır (Sousa & Tomlinson, 2011)
❖ Öğrencilerin seviyelerine göre katlara yerleştirme anlayışına dayanan katlı öğretim yönteminde öğretmenler sınıfta katları belirlerken farklılıklar yaratabilirler.
❖ Hedeflerin zorluk düzeylerine göre, çalışmanın karmaşıklığına göre, kullanılan kaynağın seviyesine göre, sürecin özelliklerine göre ve oluşturulması istenen ürünün özelliğine göre katlar oluşturularak öğrencilerin bu katlara yerleştirilmesiyle etkinlikler gerçekleştirilir.
❖ Zorluk düzeylerine göre katların oluşturulması, dersin hedeflerinin belirli aşamalar oluşturulmasıyla gerçekleştirilmektedir.
❖İlgili literatür incelemesinde uygulayıcıların zorluk düzeylerini belirlerken Bloom taksonomisini kılavuz olarak kullanmaları önerilmektedir (Tomlinson,1999).
❖ Bloom taksonomisine göre katlar, basitten karmaşığa doğru, kolaydan zora ve bilinenden bilinmeyene olmak üzere birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı (taksonomik) olarak sıralanır.
❖ Karmaşıklıklarına göre katlı etkinlikler; soyut, analitik, derinlemesine ve ileri çalışmalar için hazır olan öğrencilere göre katların oluşturulması yoluyla farklılaştırılır.
❖ Kaynaklara göre katlar, okuma düzeyleri, alışkanlıkları ve karmaşıklığı bakımından kullanılan kaynaklar belirli katlardan oluşturulabilmektedir.
❖ Bir grup öğrenci temel bilgilerin sunulduğu kaynaklara yönlendirilirken daha karmaşık ve teknolojik kaynaklar gibi daha teknik bilgi gerektirebilecek kaynaklara ise diğer grup öğrencilerin yönlendirilmesiyle katlar oluşturulabilir