sosyal bilgiler 2.dönem zümre toplantısı

Başlatan soscu, Şubat 19, 2009, 12:34:00 ÖÖ

« önceki - sonraki »

soscu




YAYLADAÐI ŞEHÝTİBRAHÝM BALLI İLKÖÐRETÝM OKULU
2008-2009 EÐÝTÝM ÖÐRETÝM YILI SOSYAL BÝLGÝLER DERSÝ GRUBU
II. DÖNEM ZÜMRE TOPLANTISI
                  

Sıra   Dersin Adı   Toplantı Yeri   T.Tarihi   T.Saati   Toplantıya Katılanlar
2   a.Sosyal Bilgiler-6
b.Sosyal Bilgiler-7
c. T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
   Öğretmenler Odası   18.02.2009   12.00   NAZIM TORTUK
(Okul Müdürü V.)
BORA AKGÜL
(Sos. Bil. Öğrt.)


     
GÜNDEM MADDELERÝ

1-   Açılış ve yoklama

2-   1. Dönem öğrenci başarılarının değerlendirilmesi

3-   Bir önceki zümre kararlarının gözden geçirilerek eksik yönlerin giderilmesi

4-   Ders sınıfı uygulaması: Sosyal Bilgiler sınıfının değerlendirilmesi

5- 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılı   II.Dönem  çalışma takviminin incelenmesi

6-   Atatürkİlke veİnkılaplarına  derslerde yer verilmesi
7-   Sosyal Bilgiler dersi içeriğindeki yeni gelişmelerin incelenmesi
8-   Ermeni Sorununun ders konuları içinde ağırlığının değerlendirilmesi

9-   Ders araç gereçlerinin kullanımı

10- Yöntem ve Teknikler

11-Proje Ödevleri ve performans Görevleri

12- Ölçme ve Değerlendirme

13-Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği

14-Dilek ve temenniler


GÜNDEM MADDELERÝNÝN GÖRÜŞÜLMESÝ

1-  Açılış ve Yoklama

18 Şubat 2008 tarihinde Şehitİbrahim Ballı İlköğretim Okulu Öğretmenler Odasında Saat 12.00' de toplantıya başlanmış olup, yukarda adı geçen  öğretmenlerin toplantıda hazır bulunduğu görüldü.

2-  1. Dönem öğrenci başarılarının değerlendirilmesi

Nazım Tortuk, Öğrencilerin birinci dönem okul başarısının çokta iyi olmadığı bunun en büyük nedenlerinin velilerin ilgisizliği, öğrencilerin ders çalışma ve kitap okuma alışkanlıklarının olmayışı olduğunu belirtti.
   
Bora Akgül, 1. dönemde başarının çok iyi olmadığını, öğrencilerin köy şartlarında yetişmesi, köylerinde kütüphane, internet olmamasının, ailelerin destek vermemesinin, temellerinin zayıf olmasının başarıyı engellediğini söyledi. Fakat okulumuzda uygulanan  ders sınıfı uygulamasının öğrenci başarısını artıracağına inandığını belirtti.

Bora AKGÜL başarı oranlarının e-okul raporlama bölümündeki istatistiklere göre hazırladığı oranları söyledi. Buna göre başarı durumu şu şekildedir.

ÖÐRETMENE AÝT DERSLER   ŞUBESÝ   ÖÐRENCÝ
SAYISI   ZAYIFI OLAN
ÖÐRENCÝ SAYISI   BAŞARILI OLAN
ÖÐRENCÝ SAYISI   BAŞARI
YÜZDESÝ
SOSYAL BÝLGÝLER   6-A   19   5   14
   % 73
SOSYAL BÝLGÝLER   6-B   
18   5   13   % 72
SOSYAL BÝLGÝLER   7-A   
20   3   17   % 85
SOSYAL BÝLGÝLER   7-B   
19   6   13   % 68
SOSYAL BÝLGÝLER BAŞARI ORTALAMASI   76   19   57   % 75
T.C.İNKILAP TARÝHÝ VE ATATÜRKÇÜLÜK   8-A   20   9   11   % 55
T.C.İNKILAP TARÝHÝ VE ATATÜRKÇÜLÜK   8-B   22   5   17   % 77
T.C.İNKILAP TARÝHÝ VE ATATÜRKÇÜLÜK BAŞARI ORTALAMASI   42   14   28   % 66







3-  Bir önceki zümre kararlarının gözden geçirilerek eksik yönlerin giderilmesi


   1. Dönem zümre kararları Bora Akgül tarafından incelendi.İnceleme sonucunda uygulanan ve uygulanamayan kararlar ile yapılan uygulamalarda görülen aksaklıkların nasıl düzeltileceği aşağıda belirtildi:
*Dersler amaçlar doğrultusunda işlendi.
* Ölçme ve değerlendirmede; sonucun yanı sıra sürece de odaklanıldı.
     * Sınav tarihleri  belirtilen haftalarda yapıldı.
     * 8. sınıflarda Ermeni sorunu için yeterli zaman ayrıldı.
     * Öğrenci performansını artırmak için ders içi performans ve ödev yapımına göre öğrencilere "SOSYAL BÝLGÝLER BAŞARI BELGESÝ" dağıtıldı.
     * Performans görevleri sınıfta 2 ders saatinde yapıldı.
     * Atatürkçülük konuları vurgulandı.
     * Okuldaki imkanlar doğrultusunda araç ve gereçlerin kullanıldı. Projeksiyon, televizyon, haritalar yeteri kadar kullanıldı. 
     * Derslerin yıllık plan doğrultusunda işlendiğine 6. ve 8. sınıflarda 1-2 haftalık geri kalma durumu olduğu belirtildi. 2. dönemde tatillerin az olması nedeniyle bu açığın kapanacağı belirtildi.
     * Veliler ile gerekli iletişim kurulamadı. Velilerin okula davet edilmesine rağmen gelmemeleri veli- okul- öğrenci üçgenini bozduğunu Bora Akgül belirtti. 2. Dönem telefon vasıtasıyla velilerle görüşme yapılacağı belirtildi.
    *İlçedeki diğer zümre öğretmenlerle ilişki kurulamadı. 2. Dönemde yapılanİlçe zümre toplantısında sanal ortamda irtibat kurulup bilgilerin paylaşılacağı kararına varıldı.

4 - Ders sınıfı uygulaması: Sosyal Bilgiler sınıfının değerlendirilmesi

Sosyal Bilgiler sınıfında;
   * Etkinlik Panoları,
   * Ünite Köşeleri,
   * Proje, Performans sergi masası,
   * Hartalar
           *Sosyal Bilgiler Kitaplığı,
   * Projeksiyon perdesi,
   * Konularla ilgili materyaller,
   * Atatürk Köşesi,
* Türk büyükleri köşesi
* Rehberlik köşesinin olduğu
2.Dönem ise;
           *Konuşan Türkiye ve Dünya haritası,
           *Öğrencilerin hazırlayacağı tarih şeridi,
   * Türkiye Kabartma haritaları ile derslik daha da zenginleştirileceğini Bora AKGÜL söyledi.

.
5-  2008-2009 Eğitim-Öğretim yılı   II. Dönem  çalışma takviminin incelenmesi.

2008 – 2009  Eğitim Öğretim yılı  II. dönemin çalışma takviminin  incelenerek okulun açık olduğu günler tespit edildi. Nazım TORTUK etkinliklerin hazırlanmasında ve planlanmasın da  iş günü takviminin  esas alınarak düzenlenmesi gerektiği  söyledi.




6-Atatürkİlke veİnkılaplarına  derslerde yer verilmesi .

Sosyal Bilgiler derslerinde Atatürkİlke veİnkılaplarına 30 Haziran 1986 tarih ve 2488 sayılı tebliğler dergisinde açıklanan konular doğrultusunda yer verileceği ifade edildi. 1789 sayılı Milli Eğitim Temel 10. Maddesinde açıklanan hususların dikkate alınması gerektiği üzerinde duruldu.

10 madde: Eğitim sistemimizin her derece ve her türü  ile ilgili ders programlarının  hazırlanıp uygulanmasında ve her türlü eğitim faaliyetlerinde Atatürkİlke veİnkılapları ile Anayasada ifadesi bulunan Atatürk Milliyetçiliği temel olarak alınır. Milli kültürün bozulup yozlaşmadan kendimize has şekli ile evrensel kültür korunup geliştirilmesine ve öğretilmesine önem verilir.

7- Sosyal Bilgiler dersi içeriğindeki yeni gelişmelerin incelenmesi

Sosyal Bilgiler Müfredatında yapılan değişikliklerin, 2588 ve 2589 s. Tebliğler Dergisi, ayrıca en son değişikliğin 22.08.2007 tarihinde Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının kararı ile olduğu açıklandı. En son değişiklik doğrultusunda 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde "4. Ünite: Ekonomik ve Sosyal Hayat" ile "5. Ünite: Zaman içinde Bilim" ünitelerinin yer değiştirildiği belirtildi. Etkinlik  hazırlanırken bu değişikliğin dikkate alınmasına karar verildi.
Tebliğler dergisinin, yeni yönetmeliklerin düzenli olarak Milli Eğitim Bakanlığının internet sitesi "www.meb.gov.tr" adresinden takip edilmesi gerektiği vurgulandı.
Müfredat ve programlar ile ilgili değişiklerinin Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın "http://ttkb.meb.gov.tr/" sayfasından takip edilmesi açıklandı.

8- Ermeni Sorununun ders konuları içinde ağırlığının değerlendirilmesi

Son yıllarda Dünya'da yaşanan asılsız "Ermeni soykırımı" iddialarına karşın öğrencilerin bu konuda yeterince bilgi edinmeleri ve gerektiğine bu konuyu savunabilmeleri amacıyla Ermeni sorunu konusunda ders saati ayrılması  kararlaştırıldı.İnkılap tarihi dersinin ilgili  konularında , Osmanlı Tarihi ünitelerinde; yerel kurtuluş günlerinde ve milli bayramlarda  yeri geldikçe ermeni sorununu konusuna değinilmesine karar verildi.
Sosyal Bilgiler öğretmeni Bora AKGÜL    bu konuya  titizlikle  yaklaşacağını öğrencilerimizde bu yönde bir bilincin oluşabilmesi için  elinden gelen çabayı göstereceğini belirtmiştir.
             
9-  Ders araç gereçlerinin kullanımı

    Bora Akgül, başarı için derse hazırlıklı gelinmesi şarttır, bu da araç ve gerecin tam olması ve öğrencinin motive edilmesiyle ilgilidir diyerek Okulda bulunan araç – gereçlerin kullanımı için şunları belirtti:  Sosyal bilgiler sınıfındaki projeksiyon cihazını derslerde çok sık kullandığını ,ders kitabımızdaki konularla  ilgili belgesel cd'ler temin ettiğini bunu derslerde sırası geldiğinde kullanacağını belirtmiştir. Ayrıca derslerinde  sosyal bilgilerle ilgili sunumlar gösterildiğini bunun ilk dönem faydalarını gördüğünü aynı  çalışmaların bu dönemde de  süreceğini belirtmiştir.

Öğrencilerin daha aktif olmalarını sağlamak  ve başarıyı arttırmak için konuları işlerken daha fazla kaynaktan araç ve gereçten yararlanmanın faydalı olacağına karar verildi. Bu amaçla "televizyon, projeksiyon , video, harita, slayt gibi görsel ve işitsel araçların ilk dönemde olduğu gibi  etkili olarak kullanılması amaçlandı.

Derslerde kullanılacak kaynak kitaplar Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gönderilen kitaplar olarak belirlenmiştir. Derslerde kullanılacak kaynak araç ve gereçler ise ders ve ünite çerçevesinde şöyle belirlenmiştir.

DERS   ÜNÝTE   Film / Belgesel/Web Sitesi   Kitap/ Dergi / Gazete/Harita   GENEL KAYNAKLAR
SOSYAL BÝLGÝLER-6            Coğrafya ve Tarih Atlası, Bilim ve Teknik Dergileri,i,
Bilim Çocuk Dergileri, Türkçe Sözlük,İmla Kılavuzu, Fotoğraflar, T.C. 1982 Anayasası , Gazete Kupürleri, İnternet, DVD, Haritalar, Yer Küre, Ansiklopedi setleri, SBS hazırlık kitapları, Ülkeler ve Dünya Atlası seti
            
            
   
ÜLKEMÝZÝN KAYNAKLARI
   ATLAS DERGÝSÝ belgeselleri
Konu slaytları   
Türkiye Maden Haritası
Türkiye Tarım Ürünleri Haritası
Türkiye Hayvancılık Haritası

   
   
ÜLKEMÝZ VE DÜNYA
   Konu slaytları   Dünya Haritası
Türkiye Haritası
Konuşan Dünya Haritası
Konuşan Türkiye Haritası
Kabartma haritaları   
   
DEMOKRASÝNÝN SERÜVENÝ
   Konu slaytları
      
   
ELEKTRONÝK YÜZYIL   Konu slaytları   
Bilim ve Teknik Dergisi




   
SOSYAL BÝLGÝLER-7            Coğrafya ve Tarih Atlası, Bilim ve Teknik Dergileri,i Bilim Çocuk Dergileri, Türkçe Sözlük, Fotoğraflar, T.C. 1982 Anayasası , Gazete Kupürleri, İnternet, DVD, Haritalar, Yer Küre, Ansiklopedi setleri, SBS hazırlık kitapları
            
   
         
   
ZAMANİÇÝNDE BÝLÝM
   Konu slaytları   *Bilim Çocuk dergisi    
   
EKONOMÝ VE SOSYAL HAYAT
   Konu slaytları      
   
YAŞAYAN DEMOKRASÝ
   Konu slaytları      
   
ÜLKELER ARASI KÖPRÜLER
   

Konu slaytları      
T.C.İNKILÃ,P TARÝHÝ VE ATATÜRKÇÜLÜK-8
            
T.C. 1982 Anayasası, Nutuk Konu belgeselleri, Son tanıklar belgeseli
            
   
         
   
ÇAÐDAŞ TÜRKÝYE YOLUNDA ADIMLAR   Cumhuriyet Filmi   NUTUK,
Bilim ve Çocuk Dergisi


   
   
ATATÜRKÇÜLÜK
         
   
ATATÜRK'TEN SONRA TÜRKÝYE:İKÝNCÝ DÜNYA SAVAŞI VE SONRASI
   *Sarı Zeybek Belgeseli
*Anıtkabir Belgeseli
*12 Eylül Belgeseli ( 10 Bölüm)
*ER RYAN'I KURTARMAK-Film
*PEARL HARBOR-Film
   NUTUK,   


   
10-  Yöntem ve Teknikler

Sosyal Bilgiler Öğretmeni Bora Akgül derslerin işlenmesinde soru-cevap, drama, oyun, tartışma, beyin fırtınası gibi  yöntemlerinin etkili olacağını söyledi. Bunun yanı sıra bilgisayar ve projeksiyon destekli öğretimin öğrenmeyi çok büyük oranda arttıracağını vurguladı. Ayrıca Ünite köşelerine görsel öğelerin yerleştirilmesi öğrenmede kalıcılığı artıracağı belirtildi.

Bora Akgül Sosyal Bilgiler dersi için Sosyal Bilgiler dev paylaşım sitesi olan www.sosyalbilgilerinfo adresinden her alanda faydalandığını, bu sitede görsellik adına bir çok ürün bulunduğunu belirtti.


11-  Proje ödevleri ve performans görevleri

Yeni yönetmelikte yer alan ve yeni müfredatın gereklerinden biri olan proje ve performans ödevleri konusu tartışıldı.

"Proje: Öğrencilerin grup halinde veya bireysel olarak istedikleri bir alan veya konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, görüş geliştirme, yeni bilgilere ulaşma, özgün düşünce üretme ve çıkarımlarda bulunmaları amacıyla ders öğretmeni rehberliğinde yapacakları çalışmaları,

Performans görevi: Programda öngörülen eleştirel düşünme, problem çözme okuduğunu anlama, yaratıcılığını kullanma, araştırma yapma gibi. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal, psikomotor alandaki becerilerini kullanmasını geliştirmesini ve bir ürün ortaya koymasını gerektiren çalışmaları ifade eder. Öğrencilerin başarıları sınavlarla birlikte proje, performans görevi, ders iç performanslarına dayalı olarak belirlenir Öğretmenler; sınavların yapıldığı, proje ve performans ödevlerinin teslim edildiği tarihten başlayarak en geç on gün içinde sonuçlarını öğrencilere bildirir. Varsa yapılan ortak hataları sınıfta açıklar. Projeler, öğrencileri bu çalışmalara özendirmek amacıyla sınıfın veya okulun uygun bir yerinde sergilenir, değerlendirilir."

   Bora Akgül Performans görevlerinin sınıfta yapılması konusunda titiz davranacağını belirtti.
     Ãkinci dönem verilecek olan performans ödevleri aşağıdaki tabloda listelenmiştir.

PERFORMANS GÖREVLERÝ

6. SINIF SOSYAL BÝLGÝLER   •   Fotoğraflarla ilçemizin tanıtılması
•   4. 5. 6. ünite konularını içeren bulmaca çalışması
•   Ãlgi duyduğunuz bir meslek ve bu mesleği yapan birisiyle bir görüşme yapma
•   Eski Tür geleneklerinin kompoze edildiği bir drama çalışması.(Evlenme, doğum, ölüm)
•   Yönetim şekillerinin tiyatrolaştırılması (Atina'da demokrasisi ile Türkiye demokrasisi arasındaki farkı anlatan bir oyun hazırlanması)
•   Cumhuriyet döneminde Türk kadınının sahip olduğu hak ve özgürlükleri araştırarak, Türk kadının konumunu gösteren bir afiş hazırlanması.
•   Töre cinayetleri aile içi şiddet ve kadına yönelik adeletsizlikleri basın ve yayın araçlarından takip ederek değerlendirilmesi.
•   Teknolojik bir buluşu (bilgisayar, telefon, televizyon) ele alarak bu buluşun sosyal bilimlerin gelişmesine nasıl katkı sağlayacağını araştırılması
•   Dünya haritası çizme (kıtalar ve okyanuslar)
•   Bölgemizin bitki örtüsü konulu poster hazırlama
•   Ormanlar yok oluyor konulu afiş/poster hazırlama
•   Bölgemizde  yetiştirilen tarım ürünleri konulu harita ve grafik hazırlama
•   Bölgemizde  çıkartılan madenler konulu harita ve grafik hazırlama
•   Vatandaş olmanın sorumluluğu açısından vergi vermenin önemi konulu karikatür ile bir öykü hazırlama
•   Doğal kaynakların tükenmesi ile ilgili olarak pano hazırlama
•   Ülkemizin kaynakları kavram haritası
•   Ülkemizin kaynakları ( tarım, hayvancılık, sanayi, maden, orman, turizm) haritası hazırlama.


7. SINIF SOSYAL BÝLGÝLER


   

•   4. 5. 6. ünite konularını içeren bulmaca çalışması
•   Tarım ürünlerinin ülkemizde dağılışını gösteren harita çizimi/yorumlanması
•   Zaman içinde biz
•   Evvel Zaman içinde
•   Silvio ve ben
•   Osmanlı sosyal yaşamı ile ilgili minyatür inceleme ve yorumlama
•   Coğrafi Keşifler ve Sanayiİnkılabının Osmanlı Devletine etkileri kavram haritası oluşturma
•   Osmanlı Kültür ve uygarlığı afiş hazırlama
•   Osmanlı kültürünü tanıtan tiyatro hazırlama
•   Buluşlar ve yaşantımıza katkıları dergi hazırlama
   
8. SINIFİNKILAP TARÝHÝ VE ATATÜRKÇÜLK    
•   4. 5. 6. ünite konularını içeren bulmaca çalışması
•      Siyasi alanda yapılan inkılaplarla ilgili  afiş ya da tarih şeridi hazırlama
•     Ekonomi alanında yapılan inkılaplarla ilgili  afiş ya da tarih şeridi  hazırlama
•     Hukuk alanında yapılan inkılaplarla ilgili  afiş ya da tarih şeridi hazırlama
•      Toplumsal alanda yapılan inkılaplarla ilgili  afiş ya da tarih şeridi hazırlama
•   Kabotaj Kanunu'nu millî egemenlik hakları ve Türk denizciliğinde meydana getirdiği gelişmeler bakımından değerlendiriniz.
•   Mustafa Kemal'e suikast girişimini ve cumhuriyete yönelik tehditler çerçevesinde yorumlayınız
•   Büyük Nutuk'un söyleniş amaçlarını, içeriğini ve tarihsel niteliğini inceleyip,araştırınız
•   Harfİnkılâbını ve Millet Mekteplerini, eğitimin yaygınlaştırması ve çağdaş Türk toplumunun oluşturulması açılarından değerlendiriniz.
•    "Atatürk'ün Hayatındaki Dönüm Noktaları" (Atatürk'ün1919-1938 yılları arasındaki hayatının dönüm noktalarını içeren bir zaman şeridi hazırlama)
•   Hatay'ın Anavatana katılması
   


Performans Görevleri  tüm ödevlerde aynı olmamakla birlikte aşağıdaki dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilecektir.

PERFORMANS GÖREVÝ PUANLAMA ANAHTARI
SINIF:      DERS:   SOSYAL BÝLGÝLER
SIRA NO   ÖÐRENCÝNÝN NUMARASI   ÖÐRENCÝNÝN ADI  SOYADI   ÖLÇÜTLER
         Ödevin zamanında teslimi   Öğretmenle iletişim   Araştırma ve bilgileri doğru kullanma   Kendi başına hazırlama   Ödev kapağı   Görsel metaryel kullanımı   Tertip, düzen ve estetik görüntü   Yazım ve imla   Kaynakça   TOPLAM
         10 Puan   5 puan   15 Puan   10 Puan   15 Puan   15 Puan   10 Puan   15 Puan   5 Puan   100 Puan
1                                    


PROJE ÖDEVÝ KONULARI

SOSYAL BÝLGÝLER- 6-
*İlk Türk Devletleri Kitapçık Hazırlama
* M.Ö 3000-M.S 2000 Tarih Şeridi Hazırlama (Kendi seçtiği tarihi dönem olabilir)
* Anadolu'da Kurulan Medeniyetler Kitapçık Hazırlama
* Yerleşim birimlerinin tarihçesi
* Maket Yerküre hazırlama
* Sosyal Bilgiler Ünite dergisi
* Oturduğunuz evin 1/100 ölçeğinde planı bir kartona yapıp bunu arkadaşlarına sunma
* Ülkemizin belli başlı çevre sorunlarından 1 tanesini  araştırma  ve katalog hazırlama
* Güneş sisteminin maketi
* Akdeniz bölgesinin bitki örtüsünün maketi
* Maket sera yapımı
* Bor madeninin Türkiye ekonomisindeki yeri ve gelecekteki etkileri.

SOSYAL BÝLGÝLER -7-
* Türkiye'nin Nüfus Yapısını Tanıtan Karton Hazırlama
* Ülkemizi yönetiyoruz
* Sosyal Bilgiler Ünite Dergileri
* Yayladağı ve Yavuz Selim
*İstanbul'un fethi maketi
* Yeni bir Karagöz Hacivat senaryosu yazma
* Köyümüzde 5 – 10 aileyi kapsayan nüfus sayımı çalışması
* Yayladağı halkının tarih bilgisini ölçme
* Osmanlı Devleti ile ilgili karikatür hazırlama
* Ülkemizin belli başlı çevre sorunlarından 1 tanesini  araştırma. Ve katalog hazırlama
* Maket sera yapımı
* Osmanlı Devleti padişahları albümü hazırlama

T.C.ÝNKILÃ,P TARÝHÝ VE ATATÜRKÇÜLÜK–8
* Hatay ve Atatürk
*İnkılap Tarihi dergisi
* Hatay'ın kurtuluş mücadelesindeki yeri
*İnkılap tarihi konularını içeren okul gazetesi hazırlama
* Şimdi bak neredeyiz
* Atamİzindeyiz

Not: Bu konular dışında ilgi duyulan bir konuda da seçilebilir.
Süre:İki ay        Teslim Tarihi: 27 Nisan 2009 Cuma

Çalışmaİçeriğinde Yer Alması Gereken Konu Başlıkları:
1.   Projenin adı (1–15 sözcük arası olmalıdır)
2.   Projenin konusu (Konu açık ve net bir biçimde ifade edilmiş olmalıdır)
3.   Proje çalışması içinde belirlenen durumun ya da sorunun ayrıntılı biçimde tanımlanması (Bu kısımdaki projenin amacı belirtilmekle birlikte; durum ya da sorun net biçimde açıklanmalıdır ve 2–3 sayfa olmalıdır)
4.   Geliştirme sürecinin açıklanması (Bu aşamada toplanan bilgilerden yola çıkarak bir ürün ortaya koymaya yönelik ya da öneriler geliştirmeye dönük yapılanlar 2–3 sayfayı geçmeyecek şekilde anlatılmalıdır)
5.   Sonuç ve öneriler
6.   Kaynakça

Proje Hazırlanırkenİzlenecek Basamaklar:
1.   Basamak: Bu aşamada, seçmeyi düşündüğünüz konuyu araştırıp araştıramayacağınıza, konuyla ilgili kaynaklara ne düzeyde ulaşacağınıza ilişkin inceleme yaparak konu seçimine hazırlık yapınız. Bu aşamada öğretmeniniz ile araştırmayı düşündüğünüz konuyu paylaşıp, ondan konu belirlemede yardım alınız.
2.   Basamak: Bir önceki basamakta yaptığınız incelemeler sonucunda belirlediğiniz konunun "önemini, neden bu konuyu seçtiğinizi, hazırlayacağınız proje sonucunda neye ulaşmak istediğinizi" belirleyiniz.
3.   Basamak: Seçtiğiniz konu ile ilgili yeterli bilgiye ulaşmak amacıyla gerekli kaynaklara ulaşınız. Bu kaynaklar; kütüphane, internet, TV., radyo ve konuyla ilgili kaynak kişiler.
4.   Basamak: Bir önceki basamakta ulaştığınız tüm kaynaklardan elde ettiğiniz bilgilerden faydalanarak oluşturduğunuz bilgileri metne dönüştürünüz (2–3 sayfayı geçmeyecek biçimde).
5.   Basamak: Ulaştığınız kaynaklardan elde ettiğiniz bilgileri değerlendirerek çözüm önerileri üretiniz. Bu çözüm önerilerini belirleme nedenlerinizi ortaya koyunuz.
6.   Basamak: Çalışmalarınızı rapor haline dönüştürünüz.
7.   Basamak: Raporu resimler, gazete haberleri, kendi çizimleriniz, tablo, grafik ve istatistiklerle destekleyerek poster haline dönüştürünüz.
Puanlama: Proje Değerlendirme Ölçeği ile yapılacaktır.

SOSYAL BÝLGÝLER PROJE DEÐERLENDÝRME ÖLÇEÐÝ
                                                                           
YETERLÝLÝK DERECELERÝ:   1- ZAYIF   2- KABUL EDÝLEBÝLÝR         3- ORTA         4-İYÝ      5- ÇOKİYÝ      
                                                                           
GÖZLENECEK ÖÐRENCÝ KAZANIMLARI                       
→→   I. PROJE HAZIRLAMA SÜRECÝ    II. PROJENÝNİÇERÝÐÝ    III.SUNUM VE ÖDEVÝN TESLÝMÝ   GENEL TOPLAM   ORTALAMA   NOT
                  
   1. Projenin amacını belirleme ve Projeye uygun çalışma planı yapma   2.Belirlenen konunun önemini ortaya koyma    3. Hazırlanan proje sonunda ne tür sonuçlara ulaşılmak istendiğini ortaya koyma   4. Öğretmenle iletişim   Toplam    1. Proje konusunda bilimsel açıdan doğru bilgiler aktarma   2. Toplanan bilgileri analiz etme   3. Elde edilen bilgilerden çıkarımda bulunma   4. Belirttiği görüşler ve verdiği örnekler özgündür.   5. Yapılan çıkarımların nedenlerini ortaya koyma    6. Yapılan çalışmada eleştirel düşünme becerisini gösterme   7. Hazırlanan raporun, resimler, gazete haberleri, çizimler, tablo, grafik ve istatistiklerle destekleme   8. Metne aktarılan tüm bilgilerde Türkçeyi doğru biçimde kullanma   9.Yararlanılan kaynakları rapora yansıtma    Toplam    1. Sorulara cevap verme   2. Sunum sırasında Türkçeyi doğru biçimde kullanma   3. Ödevi belirtilen sürede teslim etme   Toplam          
ÖÐRENCÝNÝN   PROJENÝN KONUSU                                                                  
SIRA NO    NUMARASI    ADI  SOYADI                                                                     
                                                                           
                                                                           
                                                                                  



12-  Ölçme ve Değerlendirme

   Sınav sorularının çoktan seçmeli, klasik (açık uçlu), doğru yanlış, boşluk doldurmalı, şekil üzerinde gösterme ve eşleştirme soru şekillerinde olabileceği konusunda görüş birliğine varıldı.

             Bora Akgül özellikle sekizinci sınıftaki öğrencileri çoktan seçmeli sınav yapmanın daha doğru olacağını  söyledi. Ayrıca yapılacak sınavların kapsam geçerliğinin olması gerektiğini ve mutlaka cevap anahtarı hazırlanması gerektiğini belirtti. Açık uçlu sorularda ise öğrencinin fikirlerini ifade edebilme gücüne ve yaratıcı tespitlerine bakılması gerektiğini belirtti.
YAZILI SINAVLAR:
Sosyal Bilgiler(6-7.sınıf)   2  Adet
T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük (8. sınıf)            2  Adet
            
   Sosyal Bilgiler grubu dersi sınavlarının yukarıdaki tabloya uygun olarak yapılmasına sınavların kısa cevaplı çok sorulu olması ve bütün konuların ana fikirlerini kavratacak şekilde olması karalaştırıldı.Derslerde yapılacak son yazıların çoktan seçmeli sınav şeklinde yapılmasının faydalı olacağı belirtildi. Sınav haftaları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:

DERSÝN ADI   1.SINAV   2. SINAV
SOSYAL BÝLGÝLER 6   Nisan 2. hafta   Mayıs  4. hafta
SOSYAL BÝLGÝLER 7   Nisan 2. hafta   Mayıs  4. hafta
ÝNK. TAR. Ve ATATÜRKÇÜLÜK   Nisan 2. hafta   Mayıs  4. Hafta

   Öğrencilerin performans, proje, sınavların dışında ders içi performanslar ile de değerlendirileceği belirtildi. Bunun için öğrencinin derse katılımı, aktifliği, çalışma kitabındaki etkinlikleri kıstas alınacaktır. Ayrıca Mart ve Mayıs aylarında öğrencilerin ders içi faaliyetleri ve ödev konularındaki çalışmalarına göre öğrencilere "Sosyal Bilgiler Başarı Belgesi" verilecektir

13-  Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği

Okuma anlama ,imla hataları ile ilgili olarak Türkçe   zümresi ile- ölçü ve hesaplamalarda matematik zümresi ile –Laiklik konularında Din kültürü zümresi ile Resmi bayram ve önemli günler ile ilgili kutlamalarda bütün zümrelerle koordinasyon kurulması kararlaştırılmıştır.

14-  Dilek ve temenniler

Toplantı katılanların iyi dilek ve temennileri ile toplantı sona ermiştir.








                     













TOPLANTIDA ALINAN KARARLAR

1.   Etkinlkler planlanırken çalışma takvimine dikkat edilmesine

2.   Müfredat ile ilgili değişikliklerin, yeniliklerin Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının internet sitesinden takip edilmesine,
3.   Yöntem ve teknik olarak soru-cevap, drama, oyun, tartışma, beyin fırtınası gibi  yöntemlerin uygulanmasına
4.   Araç ve gereçlerin konularla uyumlu olarak yer verilmesine,
5.   Sınav sayılarının aşağıdaki tabloda belirtilen kadar olacağına,

Sosyal Bilgiler(6-7.sınıf)   2 Adet
T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük (8. sınıf)            2 Adet

6.   Sınavların aşağıda belirtilen tarihlerde yapılmasına

DERSÝN ADI   1.SINAV   2. SINAV
SOSYAL BÝLGÝLER 6   Nisan 2. hafta   Mayıs  4. hafta
SOSYAL BÝLGÝLER 7   Nisan 2. hafta   Mayıs  4. hafta
ÝNK. TAR. Ve ATATÜRKÇÜLÜK   Nisan 2. hafta   Mayıs  4. Hafta

    7. Performans görevleri verilirken öğrencilerin konuyu belirlemede görüşünün alınması ödev süreci ile planlamanın yapılmasında rehberlik edilmesi gerektiğine. Performans görevinin dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirileceği ve değerlendirme ölçütlerinin öğrenciye önceden verileceğine.. Proje ödevleri öğrencinin ilgi istek kabiliyetler ve imkanları doğrultusunda verileceğine.
8.Mart v
    8. Atatürkçülük konularının titizlikle uygulanması gerektiğine,
    9. 8. sınıflarda Ermeni sorununa yeri geldikçe değinilmesine
  10. Diğer zümre öğretmenlerle işbirliği
  11. Son sınavlar ilçedeki diğer okullarla ortak yapılmasına karar verilmiştir.
     

             BORA AKGÜL                           Uzm. Öğrt. NAZIM TORTUK
SOSYAL BÝLGÝLER ÖÐRETMENÝ                                               OKUL MÜDÜRÜ V.
alıntı