(1813-1901). Avrupa operasında gerçekçi akımın temellerini atan Italyan bestecisi. İlk büyük başarılarını 1840’lı yılların başlarında, Nabucco ve I Lombardi adlı operalarıyla kazandı. Rigoletta, II Trovatore, La Travlata, Maskeli Balo gibi yapıtları tüm Avrupa operalarının repertuvarına girdi. Bağımsız ve özgür bir İtalya’nın simgesi haline gelen besteci, 1861-1865 arasında milletvekilliği yaptı. Bu yıllarda Batı operası büyük ölçüde Wagner etkisi altında bulunuyordu. Verdi, Petersburg’ ta (sonra Leningrad) sahnelenen Talihin Kudreti (1862), Paris’te sahnelenen Macbeth (1865), Kahi re’de Süveyş Kanalı’nın açılışı nedeniyle sahnelenen Alda (1869) operalarıyla Wagner’in egemenliğini kırma yolunda önemli adımlar attı; ayrıca Bizet’nin Carmen operasıyla başlayan gerçekçi akıma da öncülük etti. Ses., koro, iki koro ve orkestra için yazdığı Requ ien, Ave Maria, Te Deum, Stabat Mater gibi yapıtları da bulunmaktadır.